onsdag 31 december 2008

Just my luck?

Vi kan inte vara ihop längre..
Det är inte er det är fel på..
Det är mig..
Allvarliga fel..

Ingen tror mig när jag säger att saker händer bara mig! Och jag är förföljd av otur! Ska man tro på karma (vilket jag inte gör) så måste jag varit ett svin i mitt förra liv!

T.ex. jag har två nycklar på min nyckelknippa. Två! Då borde det vara femtio procents chans att jag tar rätt nyckel. Men jag tar fel, varenda gång!!
Nåväl, det var lite bakgrundsinfo till vad som nu är en dagsrapport av olycksfågeln Emma.
Efter det misslyckade DMV-besöket så kom jag hem, tog hand om barnen vilket var problemfritt och hör och häpna! De lekte för sig själva! I tre timmar! Hujeda mig! Men den "lediga" tiden skulle ju straffa ut sig. En timme efter Cassatt somnat kom Wayne och sa att han skulle skjutsa mig till DMV för att jag skulle försöka igen. Han sa att efter testet behövde jag inte göra något, jag kunde sluta. Härligt! So far so good, right?

Jag kom in, ställde mig i kö som gick fort men när det var min tur var jag tvungen att vänta för att de tillåter bara att behandla tio personer i taget. Så efter tio minuter fick jag min kölapp. JA'ag stod i kö för att få kölapp, hur sjukt är inte det. Jag hade nummer G345. Jag undrar varför alla människor är där, om dem har uppkörning eller vad som är på gång när jag hör ur högtalarna: Serving G239 in window 24. Det var alltså 106 personer i kö före mig. Det kanske går fort? Inte alls, två timmar och träsmak i baken senare var det min tur. Jag kommer fram till en nervös kille som gör allt extremt långsamt. Han måste be om hjälp tjugo gånger och han gnäller på att mitt namn är för långt.. Ursäkta, jag ska bättra på mig?
Efter alla dokument är ifyllda frågar jag om jag kan göra teoriprovet. Han kollar på klockan.
- Nej, ingen är tillåten att göra teoriprovet efter klockan 4.30 pm.
- Men vad är klockan?
- 4.32.

Och han var icke övertalningsbar. Jag har suttit på en stol i två timmar, stått i en halvtimme och rabblat social securitynummer, adress osv, jag har till och med stått i kö för att placeras i kö och jag är två minuter för sen för att ta ett test??!!

Jag skrattar faktiskt på riktigt när jag går ut därifrån.

I handen har jag en papperslapp som han som "hjälpte" mig gav.
- A website you might like....
Jag slängde den... Jag är inte intresserad av mostholyfamilyblablabla.com

Det var snorkallt på vägen hem. Jag går skitfort när jag får syn på Ben&Jerrysbutiken. Och jag blir sugen på en Addicted to Chocolate shake. Jag går in, står i kö. När det äntligen blir min tur och jag beställer säger han att dem tyvärr har slut på chokladglassen men att han kan göra en vanilj och chokladsås shake. Skit samma tänkte jag, jag ville bara ha min shake. Han börjar göra iordning den när jag ser att han viskar med en annan i personalen. Han kommer fram till mig:

- I'm sorry but we don't have any milk. He's running to get it but it's gonna take a while.

Jag bara skratta igen! Helt sjukt! Men efter ett par timmars väntan, vad gör det? Efter tjugo minuter hade jag min shake som inte ens var god.. Jag gick fort hem och jag vart argare för varje steg. För efter vart tjugonde steg var jag tvungen att stanna vid rödljus. Jag ljuger inte! Vart tjugonde steg! Kom hem helt upprörd men jag var tvungen att hålla god min när barnen undrade hur det gått på testet samt bestämde sig för at berätta för mig om allt dem gjort när jag varit borta. Jag hade 40 minuter på mig att göra mig iordning till mötet. Jag chatta med Sara i fyra minuter men jag var fortafarnde arg! Haha, what's the point, right? Men jag var så stressad. (hur man nu kan vara det efter allt väntande?) Så jag gjorde det som brukar lugna ner mig.. La mig på sängen med Lifehouse i öronen.

Och jag önskade att jag var med människor som vet hur jag är när jag är irriterad. Som inte bryr sig om jag är irriterad! Som vet när man ska lämna mig ifred! Jag önskade att jag kunde smälla igen min egen dörr, i mitt gröna rum och ligga i min säng med hörnlampan tänd och vara i min värld. Men jag har inget grönt rum längre...

Traskade iväg på mötet lugn som en filbunke men slut i huvudet. Och nu efter allt har jag återgått till att skratta åt alltihop igen! Det finns dem med tur och dem med otur. Jag vet att jag har tur på andra områden. Min familj och mina vänner kan inte högsta jackpotten toppa! 7777

Pusspåhuvet allihop!!

---Jag skulle vilja gå på tivoli---

(Btw, ett körkort här kostar 28 dollar.. 28 dollar!!!!!!!!!!!! Då ingår teori, uppkörning, fotografi och själva kortet. Galet!!)

6 kommentarer:

Agge sa...

Det är inte dig det är fel på, det vet du väl.Det är alla andra;). Så tycker man ju ibland eller hur....Vilken maximal otur du har.....Men det är ju bara att bita ihop och gilla läget LOL.Man får spotta i nävarna och ta nya tag......
Btw, ditt gröna rum med hörnlampan finns i alla fall kvar, in case you need it when you come home.....:P
xoxo

onlyGackt_san sa...

hej hun
ja du vet la hur bra min tur e så vi e lika.
förresten e vi lika i vilket fal vi e jus syskon ;)
nu var jag bra rolig juh...
tänker på dejj babe så ni vet du har du ptur så finns det en till här som har precis lika otur MEEE

thinking aboute you my lovin sis
luv jo babe
puss
<3

Joelo_89 sa...

Hej Emma!! Stackare.. Jag har också bara otur, men kanske inte lika mkt som du:P
Plus att du fick gå upp och vänta på mig att jag skulle logga in, vet du vad som hände då?

Internet hae lagt ner.. Precis vad man behöver efter att vi bestämt att vi sa prata 40 ggr:D..
Men men. får bestämma ny tid på msn..

Lund sa...

shit shit shit kvinna, nu förstår jag de plötsliga break up igår.. men tur att du har kommit på bättre tankar (y)

uppdaterat

Lolo sa...

U know what they say: Tur i kärlek, otur i spel och vice versa:) Hugsie Bugs!

\ /-]\[E$@ sa...

Det är kanske försent o kommentera detta nu men.. Den dagen hade jag önskat att jag var hos dig :) Låg där brevid o bara var :) Vid din sida :)
Och jag har tur jag har dig 8) <3 hihi