torsdag 7 maj 2009

A day in Emmas life

- Oh god! He is not going to make it!
- Schh.. Belle, he is going to make it. I can feel it! (och vi i soffan flämtar lättat till, för när Bo känner på sig något då har han alltid rätt)
- But what am I going to do, Bo?
Shawn kommer in i rummet.
- I'm here for you Belle!
- Oh Shawn! What am I going to dooo?! (och nu känner vi smärta, när hon vänder sig om och in i hans famn. Belle och Shawn som egentligen borde vara tillsammans men inte kan, håller om varandra medan Belle gråter.. Det är.. så.. sorgligt.. VARFÖR GRYMMA VÄRLD KAN DEM INTE BARA FÅ VARA LYCKLIGA I ALLA SINA DAGAR?!!!)
John kollar mot dem, medan han höjer ögonbrynen ogillandes och ser ut som han luktat på något som luktar illa och han pratar för sig själv.
- I have a bad feeling about that guy.
Kameran zoomar in honom överdrivet länge.
Telefonen ringer, Belle svarar, lyssnar i en mikrosekund innan hon får ur sig ett hjärtskärande:
- Noooooooooooooooo!
Och det är här vi i soffan ska tro att Philip dött där på sjukhuset i Tyskland. Sedan ser vi hur hon gråter sådär fult för hon vill inte vara ful framför kameran och efter det kommer avslutningsmusik och previewn till nästa avsnitt där man ser en scen mellan Belle och Shawn.
- What are you doing here Shawn? You're not supposed to be here Shawn!
- I know. But Belle! I wanna be here! With you! Do you know why, Belle?
Och sen bryts det. Vi är lämnade där, helt övertygade om att imorgon, då är dagen när allting löser sig och det kommer bli dem två igen!!!

Summa summarum? Jag har nu två dagar på raken varit i min brors lägenhet på min lunch. Och jag har kollat på Days of Ours Lives. Helt sjukt! Har ni tänkt på att dem alltid använder tilltalsnamen i VARENDA mening?! Helt stört att jag var helt beroende av den serien när jag var liten. Och att jag fortfarande verkligen måste kolla om det är det som är på TV:n när jag sitter där. Helt sjukt! Den är inte ens bra! Och skådisarna är såå dåliga! Varför kollar man egentligen? Det är ju inte precis så att man identifierar sig med karaktärerna om man inte är gift med en brottsling, har överlevt 21 olyckor, har tre älskare, inte kan vara med sin livs kärlek, har en oupptäck tvilling i Afrika och ett barn man glömt bort som ens mamma uppfostarar som sitt eget.. När man har varit med om allt det och lite till kan man bli kompis med hela släkten Bradys...

Changing topic..
Jag har jobbat jobbat jobbat... Again.. Och nu sitter jag här framför den eländiga datorn och dödar tiden i väntan på att min promenadkompis ska komma hem. Jag har kollat alla sidor, bloggar och allt annat jag följer. Och nu har jag även bloggat. Doris, kom hem!

Btw, det verkar som att alla har små snubbeltrådar i sina liv just nu. Det är okej att ligga kvar lite innan man reser sig upp igen men att tycka synd om sig, det tar en ingenstans. Då blir man som Sami Brady i Days of Our lives. Och ingen gillar henne. Så vi gnäller lite nu tillsammans och sen gör vi något åt det. Okey?

Slaskpuss

---Impress me---

2 kommentarer:

Lund sa...

Like sands through the hourglass... so are the Days of Our Lives.

HAHAHAHHAHAHAHAHAH xD Och jag fatta verkligen ingenting ibörjan xD HAHH ja ba, vem är John? Varför pratar ni på engelska? Belle? HUH? HAHHAHHAHA

Emma sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Yepp.. Det skulle vart nåtXD