måndag 1 mars 2010

Her Name Is Alice

Antingen är ni 1) helt ointresserade av mitt musikprojekt, 2) de lataste små gnagarmyrorna på denna jord eller 3) nyligen drabbade av minnesförlust och har inte längre en aning om vad Spotify är.

Jag tror det är alternativ 3. *nickar*

Men den finns kvar om ni ångrar er. Just sayin.

Jag har lagt bort usb-minnet jag använder för att föra över musik till mobilen. (Jag tror jag glömde det i Nkpg) Jag har letat överallt. Slitit håret av mig och förbannat mig själv. (Jag skulle gå under om jag var tvungen att höra Jay Sean en dag till!) Mitt i röran av framrotade väskor och monologer där jag talade om för mig själv hur duktig jag är som slarvar bort allting och inte kan hålla koll på något själv (mamma skulle varit så stolt, jag lät precis som henne: Men Emma, du är ju helt sanslös!) så kom jag på att jag fick ju med en sladd när jag köpte mobilen för ca 2 år sedan. Så den borde ligga i lådan jag fick när jag köpte den. Och den visste jag precis var jag hade. Gamla jag hade lagt det så fint så på precis rätt plats. Jag gav mig själv en klapp på axeln. Emma för två år sedan var allt bra duktig hon. :P

Efter installationskivor och mera aggressionsanfall var mobilen en fulladdad tjockis. Och jag är nu nöjd. *drar en lättnadens suck*

Ett tips är Sountracket till Alice in Wonderland. Jag ville inte se filmen först för jag tycker den verkar så creepy men efter att ha hört soundtracket känner jag mig tvungen. Det är klockrent! Med en hel del oväntade artister som t.ex. Shinedown. Jag älskar't!

Nu ska jag kolla på YNSH. (lista ut vad det betyder och du får ett inlägg dedikerat till bara dig XD )

Gonatt alla kära minnesförvirrade

6 kommentarer:

Lund sa...

YAMANADE NADESHIKO SHICHI HENGE <3



och nej, ja gillar spotify planen, jag hade bara ingen chans att fixa det på päronens ap-sega dator, but now mamas hooome ;D

Lund sa...

hittade in på nån mysko sida med lite annorlunda music, inlagda efter proud mary ;) kolla in dem, helt okej faktikt :)

Erika sa...

Jag måste erkänna att jag var lite lat... Men nu har jag bidragit med min metal/emo musik till das playlist! ;P

Anonym sa...

men gao vad du tjatar lilla gumman...
jag har lagt in lite låtar 8) sóm du kanske har märkt..
MEN det är inte jag som har lagt in kuusamo,reaggeton osv(a)
//daimdumletuplaaah

Emma sa...

Proud Mary: Din lilla Shirosagi! Det är ju fusk när du svarar! Men ett löfte är ett löfte. Du får någongång ett inlägg bara till dig 8)
And mama added really good stuff 7777

Erika: Vad ärligt sagt och duktigt gjort! :D Ich bin sehr glücklich!

Paradisask: Men det var väl inte så svårt? Skulle jag ens misstänka att du skulle lägga in sånt? :O;P Men vad vore en lista utan lite vemodig finsk musik? Loppu hyvin, kaikki hyvin. 7777

Erika sa...

Gut Gut! :P Gissa om jag blev glad att ngn lagt in Lacuna Coil. <3 :)
Det tänkte jag inte på själv. Dåligt Erika... xD