torsdag 23 september 2010

I can't tell you what it is, I can only tell you what it feels like

Hej igen!

På jobbet jag hade innan hade jag knappt någon kontakt med människor alls utom den lilla underliga skaran som jobbade där (mig själv inkluderad.) Men nu med dem jobben jag har nu träffar (eller pratar med på kundtjänst) jag på alla olika sorters människor. Men det finns en viss slags typ av människor som man träffar på flera gånger under samma dag fast i olika skepnader. Direkt när dörrarna slås upp på Systembolaget kommer det in minst tre slags människor:

Sture Stammis:
Går med dimmig blick och relativt raka steg direkt ner till ölen. Om han har en bra dag kanske han fiskar med sig en kanadensisk blended whisky på väg till kassan. Lukten han har med sig in i butiken brukar han lämna efter sig som en liten souvenir efter hans visit. Såhär tidigt på dagen skämtar han med kassörskan också, för om någon skrattar är ju allt bra och ingen pratar om problemen eller de där intorkade spyfläckarna han försöker gömma under jackan.
Hans besök i butiken tar ungefär 45 sekunder.

Krister Karriär:
Med Hugo Boss-kostym, blänkande skor och Iphonen vid örat letar sig denna man rakt fram till Champagne-hyllan där han snappar åt sig en Pol Roger eller Moët & Chandon som han ska ha för att imponera på höjdaren som kommer på besök till firman. Han slösar inga hälsningsfraser utan drar fram pengarna ur sedelklämman och försvinner sedan snabbt ut.
Hans besök i butiken tar 55 sekunder eftersom han hamnade bakom Sture i kön. Krister må vara yngre men parerar inte lika snabbt mellan hyllorna som Sture efter år av erfarenhet gör.

Här inne hittar vi också:
Paulette Pensionär
Hon har precis gjort dagens kap inne på Coop där hon fick gårdagens kött till dagens billiga priser. Till detta vill hon ha det röda lådvinet Umbala eller det vita billiga Zumbali men absolut inte därför att den är billig utan därför att den gröna färgen på boxen är så "piffig". Hennes besök tar 14 minuter varav 10 av dem spenderas i kassan där hon vitt och brett berättar om barnbarn, höftoperation och veckans klippvaror på ÖoB. Hon lyckas få in frasen "unga dam" 13 gånger under detta samtal och rynkar näsan åt odören Sture Stammis lämnat i kassan 13 minuter tidigare.

Detta är typerna som man får tampas med direkt på morgonen.
Under dagen tittar även Patrik Pubertal, Sadim Självsäker, Petra Partypingla Och Makarna Medelålder in. Men det tar vi en annan gång.

Nu byter vi ämne. Som vanligt.
Min dag. Jobb. Tvättstuga. Idol.
Jag tror på Olle fortfarande. I'm a believer.

Speaking of music.. Här är min tvättspellista:

Just A Feeling

Ifall nån har vill ha bakgrundsmusik så har ni det där. :)

8 kommentarer:

Lund sa...

Det låter iallafall bättre än "kvinnan som alltid drog ur sladden ur radion" och "mannen som flörtar fast han är gift" och "chefen som inte vill att vi ska lyssna på musik men vi gör det ändå"

(y) deshoo? :)

Emma sa...

Oh I just got a warm fuzzy feeling.. You really do listen to all of my silly stories... 8) <3

Agge sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Agge sa...

Nu börjar det likna något igen...dessa små stories med en twist av sarkasm.....I´m also a believer <3

Bertis sa...

Oooh vad jag älskar när du bloggar !!! :D så himla rolig du är ! Love yooou <3

Anonym sa...

Du borde bli författare, och skriva skriva skriva! Du vet hur man fångar människor med ord kvinna!

Erika sa...

Instämmer med Anonym! du borde verkligen börja skriva. Dina inlägg är allid intressanta att läsa! (intressanat läs roliga också) ;)

Men just nu saknar jag den där bilden som du nämnde att du skulle lägga upp! ;)

Emma sa...

Mor: Tsss :P

Berta: Vad sööt du är! Jag älskar din blogg med 8)

Anonym: Om du betalar skriver jag gärna på heltid ;) Men tack, det var jättesnällt sagt :)

Erika: Vad söt du är! Bilden är nu uppe :D