tisdag 2 november 2010

What a wonderful life my friend

Nyss hemkommen från Arenan.
Jag har ett dovt ringande kvar i öronen fortfarande.
Alter Bridge var jättebra. Jag hade bara en önskan och det var att de skulle spela låten Broken Wings. Och det gjorde de. Så jag var more than happy.Men jag tror minsann att det var årets bästa dag för min kära tvilling.
Efter halva konserten släcktes det ner för att sedan rikta strålkastarna mot sångaren Myles Kennedy som sittandes på pall med gitarren framförde Watch over You. Och om man känner Joel så förstår man att det var stort. Precis när vi förstått att det var den låten de skulle göra tittade jag mot min kära bror som med lysande ögon gav mig en liten nick.
Jag är så glad för hans skull!
Men det skulle bli ännu bättre. I sista låten meddelar Myles Kennedy att vi ska få vara med om något ovanligt. Och att det var en gäst. Och då tänkte jag det som man inte vågar tänka.
"Tänk om Slash skulle komma ut på scenen.."
De har samarbetat med olika låtar och projekt på senaste tiden så det kunde vara möjligt men inte särskilt troligt.
Fem sekunder senare skriks Slash namn ut från scenen och han intar den.
Skriken och jublet tog över och jag vände mig igen om för att se på Joel.
Två av hans största idoler på samma scen.
Ofattbart.
Underbart. Jag kände sån glädje för hans skull!

Det var hur kul som helst idag. Och det var jättekul att träffa Erika, Jimmy och Ida också. :)

Men dagen var din Joel. I <3 U!


5 kommentarer:

Erika sa...

<3 tack för igår!!!! Det var SUVERÄNT! :)

Ida sa...

Det var helt lysande igår! Tack så mycket för sällskapet! :D

Ida sa...

http://www.hennemusic.com/2010/11/slash-joins-alter-bridge-in-stockholm.html

Hittade denna. ;)

Agge sa...

Vilken fin kärleksförklaring till din bror... Du e´ för go´ du. Vilken tur att det blev SÅÅÅ lyckat. <3

Emma sa...

Erika och Ida: Tack detsamma! Det var superbra! <3 Och kul med länken.. visade den på jobbet =P

Mor: Ja <3