tisdag 15 mars 2011

Hardy and other stuff

Kiwi
Apelsiner
Citroner
Ingefära
Vitlök
Juice
Te
Esberitox
Echinacea
Halstabletter

= Massa C-vitaminer

Efter jag packat upp allt inköpt tittade jag utmanade på varorna. "Bring it on sketna förkylning". Kollade på alla fibrer och c-vitamin igen och fick en annan insikt vilket gjorde att jag kollade ner på min mage, klappade och ursäktande sa: "Förlåt kära lilla mage för kommande diarré..."

Jag är förkyld. Känner mig som en snorig valross. Satt tidigare idag och kollade ut över våran groteskt skitiga lägenhet. Hur?! Huuur kan det bli sådär stökigt? Lägenheten är alldeles för liten för att den ska ha sina egna bakterier. Jag bestämde mig för att vara lägenhetens enda bakteriehärd. Drog på mig mina vita plasthandskar med ett snap-ljud a la creepy kirurg. Här ska mirakel ske!
And guess what? Det finns ett bord i denna apartamento! Och en del andra.. ytor. Who knew?
Jag kan ju även vara värsta hantverkaren när jag väl börjar. Jag upptäcker nya sidor hos mig själv! Jag har ju upptäckt att jag är en hejare på att rensa avlopp, well, lägg till laga dammsugare, lampor och tvättlinor på det. Detta skulle dock inte behövas om inte combolina förstörde de från början. Jag ska skicka räkningen till henne sen. Hehe..
Kan starta ny firma som hantverkare allt-i-allo:


Lägg till snickarbyxor med verktygsbälte till det där och en daglig dos av testosteronpiller så är det en done deal. Sweet!

Speaking of combo btw. Hon bloggade om våra blommor. Ska berätta om det jag med. För ca. en vecka sedan hände det. Helt oväntat. Bara hände sådär snabbt och dirty i affären. Oplanerat. Vi tog de och gick till kassan. Kom hem och ställde de i fönstret. Efter nästan ett år ihop hade vi blivit med blommor. Tre stycken på samma gång. Det var en fin stund. Lite levande saker i denna lägenhet.

Lyckan skulle inte vara länge... Den mest levande blomman slokade rejält och var nära döden igår. Dödsångesten var påtaglig. En vecka och den ville redan ge upp! Återupplivning och böner om mirakel följde. "Hardy" fick inte dö. Vet ni? Såhär såg de ut imorse:--->

It's alive! :')


Jag bara babblar. Har bara varit själv idag och inte fyllt dagens babbelkvot. Säkert därför.

Nu ska jag shotta vitaminjuiceboost!

Ha´re!

2 kommentarer:

B1 sa...

Eh Eh eH EH Eeehh !!!! * jag hejar när du shottar*

Emma sa...

The award for most awesome friend goes to you ;)