måndag 23 juni 2008

Ungdomens rättvisekämpe!

Jag skulle kunna göra en summering av helgen men det skulle bara bli långt så vi hoppar över det! *hopp* Det enda som ska nämnas från helgen är att jag har kommit på en revolutionerade sak som ändrar synen på hela livet nu. Nattfjärilar är egentligen emofjärilar! Behövs det ens någon förklaring?! Tänkte inte det så nu pratar vi inte mer om det..

Idag har Emma varit väldigt väldigt duktig.. Listen to this: På jobbet finns det en pantmaskin jag måste göra rent. Där ska jag rengöra glasrutor som använd för att scanna flaskorna. När jag städar av dem så ser jag min egen hand på en monitor. Det är väldigt roligt, särskilt om man kan teckenspråk. Uttråkad som jag var stod jag där och tecknade en fin historia inne i min egna värld när jag märker en ur personalen som på långt håll stirrar roat på mig.. Alltid lika glad att få roa omvärlden! (bugar sig teaterlikt)

På väg hem från jobbet så var det som vanligt dött ute, klockan var ju bara snäppet efter åtta. Medan jag lyssnar på min trogna vän mp3:n går jag och småsjunger för mig själv. Vem kan inte sjunga med till låten Cecilia Lind? Helt säker på att jag går själv tar jag i lite extra i i slutet av versen, jag kommer fram ifrån busksnåren och upptäcker ett pensionärpar som förvånade och småleende tittar mot mig. Andra gången inom loppet av en timme som jag lyckas.. Men tänk såhär: De där pensionärerna kommer inte mer prata om att ungdomar inte är intresserade av äldre saker. Cornelis Vreeswijk liksom! Så idag har jag gjort mina jämlikar en tjänst.

Kom hem, har upptäckt världens världens godaste frukost. Fil, russin, bananer, solrosfrön, pumpakärnor och linfrön. Testa innan du säger något om det!

Aja, för att inte dra igenom dagen i detalj så hoppar jag fram till det roligaste på dagen.. Jag gick hem till Manda. (senare än planerat men ändå) Vi bakade två kladdkakor som vart väldigt mumsiga. (Manda - Emma - Café = Sant) Sedan hade vi ett mycket intressant och roligt samtal. Och vi har gjort stora stora planer inför nästa år7777 Det var jättekul iaf och innan vi fattat det själva noterade vi att klockan slagit mer slag än vi trott.. Och jag lovar här på bloggen att Manda ska få det jag lovat henne längre fram ;P Skuttade hem, tittade på vägen förbi N&S som verkade väldigt uttråkade men om jag känner de blev de mer genki senare..

Tack för idag Beamy! Du är bäst! <3

Note to self: Youtube är beroendeframkallande och bör inte användas efter klockan tolv på natten då konsekvenserna blir nada sömn.. Tack Ak!

Bye!

2 kommentarer:

Lund sa...

bra att du sprider glädje i vardagen för folk :)
japp , det blev livligare framåt kvällen sen :)
haha vad hittade du för youtube videor nu? :P

Nadiiiia sa...

haha jodå ju senare det blev dess värre vart vi;P hahah