lördag 27 september 2008

Babbelmaja

Okej, idag har jag tänkt på onödiga grejer. (som vanligt) Men har ni tänkt på hur många onödiga texter det finns på en del saker? Som när man läser på en jordnötsförpackning. Jag får nästan lust att kolla mig misstänksamt runt och sedan peta på människorna runtomkring. Allvarligt. Man måste tydligen enligt lag skriva på påsen:

Kan innehålla spår av nötter.

Är det bara jag som fattat att det faktiskt är nötter i en jordnötspåse? Finns det dem som inte fattar det? Eller så är det enkelt så att jag är överintelligent som kunde lista ut det.

Roligt ämne va? Som vanligt tänkt på coop.

Byta ämne:
Familjekärlek! På senaste tiden har jag kommit bättre och bättre överens med mina bröder. Man kan lätt ta sina syskon för givet. Det ska inte vara så. Och det har inte varit så nu heller. Idag har jag och Tobbe lagat mat och haft det trevligt och pratat om verkligen allt mellan himmel och jord.

Igår kväll var jag ledsen över en sak som hänt, precis då ringde Joel bara för att prata och han fick mig på bättre humör. Han är så söt! Han skriver alltid sms fort utan att checka om det blev rätt så efter vi lagt på skickade jag ett sms till honom och fick tillbaka:


Jag skulle inte mörka mig en annan tvilling än dig!
Jag kommer sakna mig otroligt mycket!
Kram och godnatt

Det skulle vart:

Jag skulle inte önska mig en annan tvilling än dig!
Jag kommer sakna dig otroligt mycket!
Kram och godnatt

Vad jag vill säga med mina syskonskriverier är att även om mina bröder kan vara riktiga kufar skulle jag aldrig aldrig vilja ha några andra! <3

Till mer serious matters: Hur skulle du vilja bli sedd som person? Med ett ord kanske bara? Vad är viktigast för dig? Typ: rolig, målmedveten, respekterad och så vidare. Undra för hur många gånger det man vill vara stämmer med vad man är.
På senaste tiden har många sagt att jag går min egen väg. Okej, ja, jag vill vara en sådan person som står för det jag tror på och gör det jag vill. Och på senaste tiden är jag sådan, jag gör det jag gör och "skiter" i vad andra tycker. För hur gärna man än vill säga att man skiter i vad alla tycker så tror jag inte att någon gör det. Alla har någon de vill bli bekräftade av och någon som man tycker att den personens åsikt faktiskt spelar roll.
Det finns många kommentarer som kryper under skinnet på mig och stör mig men jag "skiter" i det på så sätt att jag inser att folk kommer alltid att ha åsikter. Speciellt om saker som är främmande och okända.


So for better and for worse så går jag min egen väg.. Vad är din grej? Skulle bara vara kul att höra:)

Jag har absolut inget syfte med min blogg men jag har som att när jag kommer till USA så ska jag ha ett. Jag har bara inte kommit på vilket men jag tänker nog ta bilder på allt så får ni lägga in beställningar på sånt som kan vara intressant. Jag vet ju lite om era smaker :) Och sen efter ett år kommer ni kunna allt om USA:s kultur, shopping och trender :)


Det vart ett långt blogginlägg idag.. Vuxenpoäng om du orkade ta dig igenom hela:P

Pusssss

3 kommentarer:

\ /-]\[E$@ sa...

yeees...vuxenpoäng till mig :)
För mig så är du en person jag respekterar. En person jag litar till 700% med blunda ögon. En person jag Älskar nåt fruktansvärt och verkligen ser upp till. Och jag är å stolt över att du når dina mål. Nu är du ett steg närmare :)
Puss på dig min käraste och blogga blogga blogga <3

Emma sa...

Åh, jag förväntade mig inte ett sånt inlägg.. Jag menade hur du ser dig själv, vad du vill vara men hjälp!
Jag blir helt rörd. Det är bland det finaste jag hört någon gång tror jag.
Älskar dig med! Mer än vad man kan förklara! <3
Pussss i massor

\ /-]\[E$@ sa...

Jag förstod vad du menade, men jag ville skriva om dig :)8)