tisdag 21 oktober 2008

At campus

Jag ar nu pa campus har pa St Johns University. Har nyss avslutat min lunch som bestod av Salad, Tunasandwich and cake for dessert. Vi har blivit tilldelade vattenflasor som man kan fylla pa med vad man vill, nar man vill (alltsa hur mycket pepsi, cola, fanta och om man ar stord i huvet till och med vatten) Precis nar vardinnan sade det sa hon att vi fick ata hur mycket som helst av pizzan. Yes, alla fordomar om USA ar sanna :P

Jag delar rum med en fran australien och en ifran kina. Trevliga manniskor. Vi ar ganska manga som ska till SF och i narheten.

Sakta men sakert borjar jag fatta vad jag gett mig in pa. Googla pa St Johns University, Long Island sa ser ni vilken fin skola jag ar pa.

Lararen som vi har ar stencool och nu ar det inga worries in the world. Det dar nervosa, som jag vantar pa har inte kommit an, antingen lar jag ha ett breakdown pa fredag eller sa ar jag varldens coolaste manniska. Jag aterkommer om hipperfnitter och fjarilstornados i magen, en rapport ni sakerligen kommer roas av, eller inte.

En kort rapport vart det. Hemma sa ar ni pavag till motet. Har ar klockan 12:48 och jag ska skynda ivag till nasta lektion.

Vi hors!

(nar jag far tid vill jag blogga om alla annorlunda saker, kulturkrockar ar alltid kul:P)

XOXO

5 kommentarer:

Nadiiiia sa...

Ååh vad kul att allt gått bra hitils. ska inte du bo hos din familj. när ska du åka till dom, saknar dej :) svårt att fatta att du är på andra sidan världen, puss på dej <3

Agge sa...

Älskade unge! Är du störd som inte fattar att du är ien annan värlsdel 6 timmar bakåt i tiden? Hur känns det egentligen? Jet legs?
AnneMarie på gatan frågade efter dig om du kommit iväg och så. Hon sade att hon och Rainer hade pratat om dig och hur modiga ni är som gör sånt här. Dennis eller Jonnie har ju varit iväg i nästan 1 månad nu och stortrivs. Men hon sade att hon sagt till Rainer när de talade om dig: Är jag mormor till Emma eller det känns ju som om man bryr sig så mycket? Hon är rolig hon.
Själv är jag i Gävle och ska till Söderhamn imorgon. Det har gått superbra för mig idag. Dina ord om att sälja trasiga glödlampor ringer i bakhuvudet.....he he
Hoppas att det gick bra för dig att sova inatt och att du tänker på oss ibland. Förresten fick du allt ditt bagage?
Kramizar mamsen

\ /-]\[E$@ sa...

hellouuuuu.. jag tittade precis på gossip girl... och jag tänkte att förra veckan så satt du här med mig, din älskade berstiskatie...
Avsnittet är skit bra.. och shit..dom spelar ju i NY så du måste leta o ta kort och hälsa alla från mig HAAHAHAHAHA

åh jag e så glad att det går bra för dig.. fast jag har fortfarande inte fattat att du är nån heelt annanstans:) Aja..Jag älskar dig..PUSS

\ /-]\[E$@ sa...

Shit va fint ! värsta gossip girl skola ahahha meh va jag tjatar :P..
du jag gick till bokis idag :):)::):). Och jag hörde inget negativt..baar...ooh va kuul ..när dem såg mig :)<3<33<<33<3
XOXO

Amanda Laitinen sa...

ÅH:) det låter som värsta overkligt liv du lever där.. som nån amerikansk ungomsfilm .. hahaha, tänk DU ÄR I NEW YORK! omg alltså.. har du kollat på min film(A)(A) och du ska inte ha dåligt samvete ifall du ha radeerat den ;);) hahah, Ska säga som vane:
TAAA MASSVIS MED KORT!!! och klistra fast i rese-bild-dagboken ;) och jag hoppas för din skull att du har använt dom där sliskiga stringisarna som jag&sara gav dig ;) hhahaahahha..Dont worry, vi är ju bara några hundra-tusen-miljoner-miljarder-biljarder-FOPPA-TOFFEL-KAST från varandra:)
Och jag tänker på dig, i'll allways be here <3

EMJOOOOOOOOOOOY OF NY !!!