måndag 1 december 2008

Gumbo

Fortfarande sjuk. Förhoppningsvis på bättringsvägen-

What to report??
Hmmmm... Dator fungerar- Sitter uppkrupen i sängen med den i knät som min egna lilla nallebjörn.


Idag har jag ätit gumbo. Det är precis vad det låter som. Gumbo. Man tar ungefär resterna från thanksgiving, låter det koka i en gryta i några timmar och låter det sedan smakas med ris. Man ororar sig för att maten i ska räcka men blir sedan kvar med resterna i dagar. Det var starkt och gott i alla fall.
Nu äter jag stark mat så ofta så jag tycker att det knappt smakar något om jag inte blir helt svedd i munnen av maten jag äter.

Aja, vandrade av på bio med Amanda, Sara och en ny svensk au pair, Emilia. Four Christmases. Inte så bra.

Känns det skillnad att läsa bloggen nu? Jag har åäö! :)

Jag är trött och tänkte ladda upp lite bilder så jag orkar inte vara långrandig idag.
Men nu kan jag börja skriva om USA på riktigt. Sooo wait for my updates.

(lyssnar på Windowpane, bra låt!)

XOXO

---Skulle vilja kunna spara känslor i burkar---

2 kommentarer:

\ /-]\[E$@ sa...

OMG! .. jag märkte inte ens att du hade åöä.. väärsta!!! :P

Amanda Laitinen sa...

jag fick typ damp för att du inte kudne skriva öäå , jag tyckte det var jätte svårt att läsa då :s hahaha.. CAAAAAAANT WAAAAAAAIT FOR THE PICTUREEEEEES (dräggel) haha
pusssssssssssssssssssssssssssss