söndag 12 juli 2009

För vi är lika mogna som gröna Bananer..

Well, well...

Traditioner. traditioner..
Jag och min trogna följeslagare skulle göra en traditionsenlig tårta lite lagom spontant igår. Vi gör alltid en någon gång under året. Kidcake, Barntårta, Svulltårta - våra kära tårtor har liksom kära barn många namn. Under bakets gång som mer är: sära-på-de-tre-KÖPTA-övertorra-bottnarna-och-smörja-kladd-emellan, så pratade vi om hur länge vi känt varandra och vad vi skulle göra om vi hamnade på ett ålderdomshem tillsammans om ca 68 år eller nåt sånt. Otroligt roligt samtal om man var där men det var ni ju inte. Anyway, mitt i denna konversation så gjorde jag en fin anmärkning om att Sara den Rara inte skulle vispa grädden sådär gulhårt som hon alltid lyckas med. Resultat: Halvrinnig grädde. Och när tårtan skulle dekoreras anmärkte hon att jag inte skulle göra ringdekoreringar. Resultat? Pricka tårtan med godiset en halvmeter ifrån. Vackert. Och tårtan var? Inte god. Åt man? Ja. Men? Den var inte god.
Men någon annan skulle ju bara våga klaga på våra tårtor.

Vi var redan halvt höga när vi gjorde tårtan. Sedan fick vi Sugarrush. Och tävlade i vem som kunde prata på inandning längs. Den som pratade på utandning först förlorade. Tävlingen varade i 1 ½ timme. Där satt vi, höll oss för magen för vi var mätta och pratade skit och rövarhistorier med överhes röst, hosta, vart torra i halsen och spotta slem. Hade vi suttit i varsin rullator hade det varit precis som.... på ett ålderdomshem.. Och ingen vann förresten..




---------------

Tårtan heter (hette?) "Lyckligt Kaos". Hade vi hetat Picasso hade vi blivit beundrade och kommit undan med det...

(Till anonym: nu fick jag EmmaBanan på huvudet XD)

3 kommentarer:

Amanda Laitinen sa...

ful tårta .. men den var säkert god! juste, det var den inte heller :/ 2bad men den är säkert gjort med känsla=)

EMMMMMMMMMMMABANAN EMMABANAN EMMABANAN SKALA EMMA EMMA EMMA BANAN BANAN BANAN
panaani

Lund sa...

hahaha helt klart "hette!"
och den blev min frukost, lunch, middag och kvällsfika dagen efter 7777

och jag kom på att vi skulle kunna om det skulle vara dagar vi bara är sega och bored på ålderdomshemmet så kan vi ju åka runt och underhålla andra ålderdomshem med våra vardags historier ;) vi är ju en sol-klar hit :)

Lund sa...

och amanda, håll truten, du får inte säga nånting om vårat hjätebarn om du inte såg och åt den med egna ögon!