torsdag 6 augusti 2009

Like fire inside of me... Yiha

God Kväll

En del vet att jag har haft problem med tandköttet ett par dagar. Har varit lite inflammerad. *gnäll gnäll gnäll* Och en del av er har påstått att det är för att jag borstar tänderna så ofta som jag har haft detta problem.
Well well, detta inlägg är till er.. (Mo...ha...ha)

Nämnde igår att jag mådde illa. Somnade direkt. Sov i ett sträck. Gick upp. Promenerade till jobbet. *med min senaste låtförälskelse i öronen*
Stämplade in klockan 7.53. Stämplade ut 8.41.
Något som inte stämmer.
Jag mådde fortfarande illa och kände mig galet trött när jag vaknade men gick till jobbet ändå. Det försvinner tänkte jag. När jag kommit fram och börjat jobba gjorde det ännu mer ont i munnen och jag trodde jag skulle spy.
Gick och sa till att jag skulle hem och uppsöka tandläkaren. Tackade för kommentaren att jag såg helkonstig ut.
Sen hände dagens roliga.
Jag hade precis kommit ut och ringt hem för att berätta att jag går till min brors lägenhet för att vila när jag tappade luften. Kunde knappt andas. Vågade inte sätta mig ner för då var jag säker på att jag skulle svimma. Jag orkade knappt hålla i telefonen. Jag kunde inte ens prata ordentligt. Blev livrädd. Gjorde mamma rädd. Avslutade samtalet. Började gråta. (helsjukt) Jag trodde jag skulle dö där och då. Kom till min brors lägenhet. Låg i sängen. Fick akuttid till akupunktur.

Och enligt kinesisk medicinsk lära så har jag "eld i magens meridian" Det låter flashigt, eller hur?
Hon berättade att jag fått ett virus som satt sig i magen och eftersom jag redan är känslig där så vart det mycket värre än vad det skulle blivit annars. Efter behandlingen fick jag en order: Bedrest.

Och här sitter jag nu. Jag ska vara bra tills imorgon nästan lovade hon. Man får det fort och det försvinner fort. Så imorgon jobbar jag som vanligt.
Och förhoppningsvis är det detta jag har haft som äntligen brytit ut och kan försvinna nu. I believe 7777

Jag mår bättre redan nu. Har sovit och glott på datorn mest hela dagen. Och gått i stickad tjocktröja och täcke. Ute är det 29 grader. Lite komiskt det med.

Men jaja kom till sak, vad sjutton har det här med tandont att göra?
Joho, nu ni! Alla symptom hör ihop med detta virus. T.o.m tandont. Förklarade min lilla Doktor. Det var tack vare viruset och INTE pga av hur jag borstar tänderna som jag hade ont.

Så, ni...hade.....FEL! *hmpf!*

Sjukt tråkigt blogginlägg men rätt ska vara rätt. Och ja, det hade ju inte ni iaf.
Mohahaha

(och ja, med tanke på hur dryg jag kan vara när jag är sjuk kanske jag förtjänade detta t.o.m. :P)

3 kommentarer:

Doris sa...

Men jösses, stackare ! Hoppas verkligen din mage slutar krångla nu och att du kan få må bra <3

Saknar dig en hel del emmapemma. Tänk vilket upptaget liv man får så här i vuxen ålder ;)

jessica sa...

du kan ju hälsa den fenomenalt feminina fröken fru från mig!

Lund sa...

hahahah jag tror bara inte att detta fenomenet med "ÖVERDRIVEN tandborstning" har blivit inskriven som en sjukdum än..

HAHAHAA nu såg jag redan nu att jag skrev fel men jag tänker låta det vara så xD

Ps. Imorn ska jag se en av mina karlar i hatt och maskingevär ;)