måndag 27 december 2010

Och de kallar mig teknisk?

Back in Sumpelish. And my other life.

Som de flesta vet så är min mobil coko-loco och igår kväll fungerade den inte alls. Och jag fick inte tag i någon via datorn heller. Jag letade reda på min gamla mobil men den glappar så den gick inte att ladda. Jag hade tagit med en väckarklocka hemifrån men den fungerade inte heller! Så där satt jag, frustrerad, drog mig i håret och förbannade teknologi. (Aayooh I'm tired of using technology~) Ställde klockor som jag visste inte skulle ringa på morgonen. Fick tag i Sara som guidade mig att ladda hem en alarm-klocka till datorn. Fick även mamma att lova att hon skulle ringa och väcka mig via Skype på morgonen. (tackar ödmjukast! mm(___)mm )
Men jag visste inte om datorn skulle gå i viloläge och allt skulle skita sig. Så efter halv två lyckades jag slappna av tillräckligt för att somna. Och vaknade till cirkus!
Min gamla mobil ringde, min nya mobil ringde, väckarklockan som inte fungerat ringde, min dator ringde!
PSYKBRYT!
Alla dessa opålitliga apparater gick ihop till en enda ond ljudmaskin klockan 6:15 imorse. Varje skrikande signal var ett hån!
Ja, upp kom jag i alla fall. Med harmoniska måndagskänslor, ready to face the lovely day! Eller inte...

Var i Kista en snabbis. Och blev halvt nertrampad av crazy shoppers. It's a jungle out there. Reor gör folk galna! Det är skrämmande. Köpte en riktig väckarklocka i alla fall. Och har kollat upp vart jag kan lämna in mobilen. Känns som att jag åstadkommit något :P Men sen to the big news! Jag köpte detta:



Vet ni vad det är? Det är ett batteri till TV-dosan. Har varit utan i ungefär 5 månader, varit för lat att skaffa. Men nuuu var tiden mogen. Förstår ni hur lyxigt det känns? Att sitta i sängen och flippa mellan kanalerna? Höja ljudet ett snäpp bara för att jag kan? Jag behöver inte gå fram till TV:n! Och när det blir reklam så kan jag bara byta kanal utan att röra mig! Livet känns helt plötsligt fullt av möjligheter! Och nu med en LOKA i handen.. my life is complete 8)

Maybe technology isn't such a bad thing after all? :P

5 kommentarer:

Anonym sa...

du köpte dosan för ett latigt syfte!hahahaaha MEN WIEEEEEEEEEEEEE DOSA MED BATTTERII!!!!:D YESYESYESYESYESYESYES YEEEEEEEEEEEEEEEEEES HOPPAR GKÄDJESKUTT 4x

Agge sa...

ja vissa har liiiite lång startsträcka! 5 månader....mamma mia

Emma sa...

"Anonym": Ja! Men åhhh! Hahahha jag hade glömt bort det där med att dosan är vit så jag slarvar bort den hela tiden XD

Mor: Hehehhe några måste vara dåliga exempel för att visa att andra är bra exempel you know :P Så jag kan vara det dåliga exemplet ;)

Förkrossad men lite glad sa...

Hahahahahahhahaha !!! Jag älskar att du bloggar mer flitigt. :D

Emma sa...

Och jag älskar dig! <3