söndag 20 februari 2011

Morgan M. Morgansen's Date with Destiny

Lägenheten är en enda röra av snorpapper a la very sick roomie samt rester efter den ihopslängda sushin som vart dagens middag. Och när tidigare nämnda roomie left the building för några timmar sedan så har jag hela tiden tänkt att jag ska städa upp allt. Men jag ramlade in på youtube and fell in love. It happens. Det finns inget som hjälper en att skjuta upp saker så bra som YouTube. Jag lovar! Gå in på sidan och Swooosh! så har minst två timmar försvunnit. Magic.
Anyway, för att förstå dagens YouTubande måste vi backa två dagar bakåt i tiden. Då såg jag tillslut filmen Inception med Allie. Bara trehunda år efter alla andra. Filmen alla tjatade ihjäl sig om. En kvart in i filmen svor jag nästan lite för mig själv. Jag borde sett den på bio precis som alla andra sa att man skulle. För den var verkligen så bra som alla sade att den var. Den var uttänk. Smart. Och spännande. Precis så som jag vill ha mina filmer.

HH nämnde att hon tyckte att den var 2010 års bästa film. Jag tänkte på det där och insåg att jag höll med men att jag även verkligen gillade 500 days of summer.
Vad har dessa filmer gemensamt? Hehe jo... Joseph Gordon-Levitt. Jag har alltid haft en crush i honom. Men nu har jag YouTubat mig till en 7-gradens distans-förälskelse..! (Jag vet inte heller vad det betyder men det känns rätt :P) Är inte detta den värsta kombinationen av fjortis, crazy fan och cat lady ni någonsin hört om?

Aja, jag är inte den som är den, jag har hittat guldkorn och jag ska dela med mig. Vi har en kortfilm Chaplin-style som ni MÅSTE se:



Och fortsättning:



I love it! ♥ (Inte bara han utan filmen, miljön och hur de leker med orden)

Och sen länkar jag till uppträdandet där han spelar och sjunger "Natural Woman".
http://www.youtube.com/watch?v=jtYfs4NlQWM
Ifall jag skulle skriva vad jag känner om det klippet skulle det låta som att jag är 9 år och precis fått en ponny. Typ.

Jag inser nu hur löjligt detta börjar låta, så jag ska bara se klippet jag haft bokmärkt sedan 2008, (http://www.youtube.com/watch?v=WzX9jHB3LfA&feature=related) som avslutning på detta obehagliga can't-get-enough-beteende för att sedan ta tag i städningen. Men först ska jag posta detta så att jag kan ha något att ångra imorgon!

Joseph Gordon-Levitt people!

2 kommentarer:

B1 sa...

Jag har redan hittat han sen han var as liten och var med i 10 i orsaker att hata dig , yes han är med där, men då var du för upptagen med Ledger ;) medan jag tjatade och tjatade om att han var kopia av min kusin , dem är fortfarande skrämmande lika Btw , men back off han har tjej .. Mohaha .. Hahaha

Emma sa...

HAHAHAHAHAHAHAAH

Jag vet att han var med i 10 orsaker att hata dig. Han var också med i Halloween H20 som vi såg ihop. Den såg vi innan vi såg den andra filmen. Du sa redan då att han var lik din kusin, vilket jag tyckte var komiskt eftersom han får en skridsko rätt igenom huvudet.

Och btw, Ledger och Gordin-Levitt är sjukt lika :P