onsdag 26 mars 2008

Minnen och stirrande Tågförare..



Yes indeed!

Jag har tänkt på gamla tider idag.. ( För jag är ju sååå gammal)
Det har varit kul. Jag var på väg till Eskiln när jag gick över bron som tåget går under. Ett långt lasttåg stod still på spåret och medan jag försökte lista ut varför (dryg och nyfiken som jag är) så stirrade jag kanske lite väl länge in i förarhytten där jag efter ett litet tag märkte att tågföraren stirrade tillbaka.. Jag log lite generat och fortsatte min promenad:P Iaf så började jag tänka på min kära Berta. För länge sedan sa vi att vi skulle spara pengar och hoppa på ett tåg utan att vi visste vart det var på väg.. Vi skämtade om att det kanske skulle stanna vid Fagersta Norra som var slutstation:P Vi gjorde aldrig den resan.. Men vi hade kul medan vi planerade den!


(haha jag kan garantera att Berta själv inte kommer ihåg detta)


Jag har inget kul att skriva om idag förutom att Proposal Sp har kommit ut! Haha jag tror inte att någon var så glad som jag:P Det var därför klockan ringde 7.45 imorse och jag gick upp direkt:) Haha men sååååå värt det!




Jag kollar typ inte på något så därför såg jag särskilt fram emot detta:)

Nu ska jag dra till sjukligen Sara och spöka..

Dagens note so self: Nästa gång ett tåg står helt felplacerat och stilla så kan jag i alla fall tänka på att kolla lite

mer diskret...




2 kommentarer:

\ /-]\[E$@ sa...

hahaha ja jag ska väl vara ärlig och säga att jag inte kommer ihåg när att vi planerade, men jag kommer ihåg att vi skulle fly från fagersta..tilsammans <3.
Nån gång linus är och jagar (vilket är minst en vecka) så ska vi göra nåt sånt... Bara åka och se nya saker. Men visst, du kan få åka till ITALIEN medans!!!!! hahahahahah

pusspusspusspusspuss

Emma sa...

Ja vi får göra det då! Haha ja, jag roar mig så länge:P