torsdag 10 juli 2008

Mobilbad och kassfyllning

Jag har skjutit upp bloggandet länge nu.. har inte haft lust helt enkelt.. but i'm back!

Nå vad har hänt värt att rapportera?? Hmm.. Jag har köpt ny mobil. Jag hade absolut inga planer på att göra det men jag tappade den i avloppet på Coop så vad gör man? Och sättet det skedde på var totalt onitressant. Inte var det en Titanic-tappa-halsbandet-i-vatten händelse heller. Det var inget klart rent vatten den tappades i och inte spelades det någon dramatisk låt när det skedde heller. Det var bara ett Emma-klumpig-ögonblick och vips var mobilen nere i det bruna bajsluktande hålet marken och i nästa sekund hade jag av reflex ner hela armen i det vattnet för att rädda den men icke! Vad jag höll i tio minuter senare var en vattenskadad och bajsluktande mobil. Så det vart denna kanske inte så multifunktionella men ack så dugligt snygga mobil.

Jag har också äntligen äntligen gjort storstädningen av mitt rum som betyder rensning och resultatet vart 12 fyllda ica-kassar med skräp.. Det ni! Men nu känns det så bra så bra..7777

By the way.. Familjematchningarna har börjat på riktigt. Första idag även om jag måste tacka nej till den men Mamma mia! Nu gäller det! Mitt preliminärdatum är om åtta veckor.. mindre än två månader. Undra när jag kommer fatta det på riktigt!? Jag hoppas bara att det ordnar sig och att jag får en bra familj.. Men men..

De senaste dagarna har jag spenderat med Nadia, glassat och käkat glass.. Arigatou for the splendid days :) Nu önskar jag sol och ledighet!!

Ett tips: Jättebra bakgrundmusik i vardagen är A Fine Frentzy... just so you know:)

Note to self: Tro inte allt du läser....

3 kommentarer:

Nadiiiia sa...

synd att dom var så kassa på att matcha, hoppas dom kan hitta nån bättre familj åt dej,

\ /-]\[E$@ sa...

vad hände med den första familjen? :S .. lr ..jag fatta ju ingenting eftersom du berättar aldrig nåt.. men ajg vet.. jag borde oxå ringa..

och*
HAHAHAHAAH dib mobil
hahahahaahha
MEN ÄSCH.. de e alltdi roligt att skaffa ny mobil ;)

PUSSSS

Emma sa...

Katie, det är ingenting värt att berätta:) När det är nåt så berättar jag:) puss