måndag 27 oktober 2008

Helt arligt

Okej, for att vara helt arlig. Den basta saken i hela varlden som man kunnat ge mig for nagra timmar sedan var en biljett hem igen. Allt var for annorlunda, fel, ovant och jag var varldens ensamste manniska. Jag har en sa stor sang och jag hatar stora sangar for att jag kanner mig ensam i dem. Sa inatt hade jag pallat upp kuddar runt hela mig men hade fortfarande svart att sova. Iaf, igar ringde jag hem och jag hade tarar i ogonen nar jag lagt pa. Men jag ville inte erkanna for mig sjalv varfor. Men skit samma! Ja, jag langatade redan hemma och efter jag pratat i telefon bara slog det emot mig och jag ville bara krama mamma och pappa!

Jag kollade upp min blogg imorse och sag att mamma undrade om jag inte hittat det hon lagt i min packning. Jag rotade frenetiskt overallt for att forsoka hitta det och nar jag sag att det var ett brev sa kunde jag inte lasa det for jag vet att just i den stunden sa skulle jag borja grata. Sa jag la det under kudden och bestamde mig for att lasa det ikvall. Jag har haft sa blandade kanslor om allt. Och inte ens min mobil fungerar sa jag kan inte ens sms:a nagon. I vilket fall som helst sa gick jag ivag till Rikets Sal dar jag traffade en jattesnall syster. Pa tisdag ska vi bestamma nar vi kan gora nagot ihop. Jag har fatt ett mail fran en svensk au pair som vill visa mig runt och lara kanna mig. Och till sist sa var jag i dag med familjen till deras vanner dar de hade barbaque. Alla var jattetrevliga och en av dem var kock pa en resturang och jag lovar, maten was to die for! Idag gick det ocksa jattebra med barnen och de har helt accepterat mig sa det kanns bra.

Sa jag kanner mig som en helt ny manniska nu nagra timmar senare. Det kanns som att allt kommer ordna sig. Och jag ser fram emot att fa krypa ner i sangen och lasa brevet fran mamma. <3

Men jag saknar er verkligen allihop och onskar att ni var har! Alskar er!

Kissessss



7 kommentarer:

Agge sa...

Lilla gumman du får inte skriva så där, jag blir ju så ledsen och rörd. Joel säger att du måste fixa Halebop utlandet för att din telefon ska fungera och han har nog en poäng där.Du kanske kan gå in på deras hemsida och kolla hur man gör.
Joel säger att det är DU som måste göra det för att det är med din telefon som det ska anmälas. ??? Kolla får du se i allafall. Jag bloggar sedan.....Puss mitt lilla hjärta.

Amanda Laitinen sa...

åhhh...Men du är aldrig helt ensam emma. Kom ihåg vad jag skrev i brevet! är familjen bra?? ring mig nån dag? eller ska ajg ringa dig?? =) JAG HAR MASSOR ATT BERÄTTA :D
hoppas du inte är en helt ny männsika:( hoppas det rä mot dte bra hållet iaf :P hahaha, mitt gästlösen till bdb är :laitinenamanda , okej? HA DET BÄST! gör det bästa av situationen för du kommer vara där 1 år till iaf, och jag finns bara några musklick från dig zadibeam;) HAHAHA
jjag älskar & ssaknar dig! <3

Amanda Laitinen sa...

EMMA KOLLA DET HÄR!!!!!
http://www.improveme.se/natacha/page/10/

AHHHHH HATAR HENNE :O hon är ju i LA så du kan väl lika gärna gå och hänga henne :P hon förtjänar att DÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!! vissst?????!!! :@:@
våran brody :(:(:(

Joelo_89 sa...

Aww.. Kul att det går bra med barnen iaf. Det kommer att gå kanon Emma! du komme att klara det där galant! vi höres på bloggen . puss&kram!

Anonym sa...

Snälla, rar och undebara Emma. Självklart längtar du hem ! Det skulle mest bara vara tokigt om du inte gjorde det. Det är liksom inget fel, inge fel alls ! Och jag tror att det är som värst nu i början innan du har börjat vant dig med "ditt nya liv". Det kommer ta ett tag men under tiden gäller det bara att hålla ut och inte dömma sig själv för hårt. För du fixar det här Emma, det vet jag att du gör. Det vet du också ! Jag lovar dig att efter ett tag kommer allt inte kännas lika tungt längre. Jag saknar dig vännen, massor! Men jag och lika så alla andra du känner finns här hemma och väntar på dig. Ett år... Det låter mycket, men det kommer gå fort Emma. Sköt om dig nu ! Puss och bamsekram <3

\ /-]\[E$@ sa...

Ser du, du är inte ensam.
Jag kan inte skriva så fint som alla andra har skrivit.
Men va lugn..vi älskar dig..så mycket!

Agge sa...

Hej gumman,skrev inlägget på fel ställe - på min sida istället. Hinner inte göra om nu.......Pusssss