torsdag 4 december 2008

Barn

-Blunda, rör dig inte.
"hon kommer somna, hon kommer somna"
*sparkar*
-Drick din mjölk.
"jag är körd, hon kommer inte somna"
*sparkar*
-Schhhh.... Sparka inte.
"nästa gång borde jag lägga nåt i mjölken"
*lugnar ner sig*
- Såja...
"det är ju lugnt idag"
SLURP!
"å nej, å nej, å nej... om mjölken tar slut är jag körd!!
*sparkar*
-Inte sparka. Blunda.
SLURP!
"det är två klunkar kvar! SOMNA UNGE!"
*börjar andas regelbundet*


"och dääääär tog mjölken slut.. hon somna på sista klunken. Safe!"

Mina tankar varje dag vid halv två tiden.. Eller nej, de här var ganska snälla, de dagar när det vägras så är det inte snälla saker som flyger runt i Emmas huvud.
Men det är bäst för alla och livets stora cirkel om hon helt enkelt somnar när jag vill att hon ska sova.

Igår var det simining igen. Jag vet inte om jag skrivit det förut. Det är i barnbassängen och jag måste simma med Cassatt. Tänk er vilket äckligt vatten jag simmar i. Barn kissar däri dagligen! Jag har lyckats hålla mig från en redig kallsup men det lär väl komma. Men jag älskar simningen ändå. När Cassatt har sina små ringar på armarna som trycker upp mot hennes bulldoggkinder och simglasögon som får henne att se lite nördig ut och hon paddlar som en hund allt hon kan emot mig då vill man bara ha en kamera i vattnet och ta kort. Det värsta med Cassatt är att när hon trotsar en och gör dumma saker så är det ibland omöjligt att bli arg på henne fär att hon är så söt!!

Aja, jag var barnvakt sent igår och det gick jättebra. De somnade på varsin sida om mig intrasslade med ben och armar. Tänk vilket jobb egentligen? Men dagar som igår känns inte som jobb:)

Jag skriver mer ikväll. Ville bara babbla av mig lite under ledig tid.

Pussssssss

2 kommentarer:

Lolo sa...

Man måste vara konsekvent, även mot söta barn.. (vilken expert jag är, Haha!) It's the only way. Visualisera alv-ungen lr nåt, om de e svårt ;)

Lund sa...

vaa söta dem äääääääär 7777