fredag 5 december 2008

Life as I know it

It was supposed to be like a walk in the park
Before I knew it I was lost in the mist
You said you believed in me
The silence after all the spoken words made me believe it too

Don't call me insecure for admitting I'm a bit lost
I may be lost but I will find
The missing piece I need that
Someone left behind
I know there's a price you gotta pay
But it's worth it if I do it
- My way


Strongwilled and stubborn
Childish and always to proud
That's your thoughts and hey that's me
But without those
Who would I be?

Right now I'm on a quest
I'm like a flying arrow without a target

Don't call me insecure for admitting I'm a bit lost
I may be lost but I will find
The missing piece I need that
Someone left behind
I know there's a price you gotta pay
But it's worth it if I do it
- My way

Never sure
But always right
Never alone
But always on my own
Fighting good old fear 'til the day I die

I'm never gonna be the one
Who never turned around to see the sun
Before it sets
Before it's dark
I will be there
To see it all
Even if I don't know how

Don't call me insecure for admitting I'm a bit lost
I may be lost but I will find
The missing piece I need that
Someone left behind
I know there's a price you gotta pay
But it's worth it if I do it
- My way

Not afraid to ask
Not knowing if I care
But do you?
Do you still?
Believe I can make it
Somehow
My way?

-----------------------------------------------------------------


Det blir ett konstigt inlägg idag. Jag chattade med Berta och jag vart väldigt fundersam. Livet. Det är sjukt egentligen. Lever någon egentligen det livet de trodde att de skulle leva? Personligen gör jag det jag alltid velat göra i ett avseende nu. Jag är ute, upptäcker, reser och lär mig nya saker varje dag. Trodde jag att det skulle vara såhär? Nej. Jag menar inte att jag inte är nöjd med mitt liv det känns konstigt bara. Livet som jag hade det innan känns väldigt avlägset och ibland lite overkligt. Man anpassar sig och glömmer alldeles för fort. Vad är det som gör att man kommer ihåg vissa saker? Ett minne klart som en dag för mig är suddigt och vagt för den som var med mig. Människor är giriga. Är det alltid negativt? Jag menar inte bara på saker men på att ha det bättre, på livskvalié. Om jag inte trodde att det fanns mer skulle jag inte vara här. När är det bra att nöja sig? I och med resor och händelser i livet lär man sig vad som är viktigt. Man lovar sig att man aldrig ska glömma dem känslorna. Sedan kommer vardagen med sin gilla gång och det man lovade sig att komma ihåg försvinner sakta som fotspår i sanden.
Livet innebär också att det finns saker man måste offra. Och sedan kanske vetskapen om vad man förlorade. Alla är olika. Vissa människor lever i det som varit. Andra lever redan i morgondagen medan vissa lever i nuet. Vi dömer varandra och pratar om varandras levnadssätt bakom ryggen. Hur många stannar egentligen upp och tänker på hur de själva lever? Det är för läskigt, för då skulle man bli tvungen att göra något åt sin situation när den granskas. Hur många kan säga att de är de dem vill vara? Vi borde lära oss av varann. En liten justering kan leda till stor förändring. Men förändring är främmande och farligt. Och? Gör något farligt för en gång skull då! Alla har väl drömmar eller växer man ifrån dem?
Livet.
But then again, what do I know? I'm only nineteen...
Who cares?
I'm gonna continue with my dreaming out loud:
--- Jag skulle vilja hitta den omtalade skatten vid regnbågens slut ---

5 kommentarer:

Agge sa...

Ehhh, ok. Den store filosofen är framme igen. Tyckte mig läsa in ett uns av besvikelse???? eller vad?
P.s I love you.<3

Emma sa...

Jaha, nej det var inte så det var menat.. inte alls.. jag läste mitt inlägg igen och det lät visst lite mörkt men jag tänkte bara på hur många det är som egentligen är bittra över sina liv..

Och ingen filosof.. jag brukar bli så här när jag inte sovit mycket:P

Lolo sa...

About some things U know too much to be nineteen.. Thanks for your words. All of them. U inspire me/ Love

Lund sa...

ahh halv-emo-egentligen-inte-ville-bara-skriva-emma makes an apperancee :D you know what.. i love that emma too :)

men seriöst, livet är sjukt egentligen, och lev lev LEEEV är det bästa man kan göra :):)

vi ska LEEEVA LIVET (8)

Joelo_89 sa...

Tja Emma.. asbra text verkligen, det finns inget fel på den. Men jag undrar, heter den "Life as we know it"?