onsdag 3 december 2008

Bortskämd, Bitch och Julgran

Mina barn kommer bli allt annat än bortskämda. Det vill säga om jag skaffar barn. Jag vet att mamma gärna vill bli mormor en dag men om jag skaffar ett fadderbarn i afrika borde väl det också räknas?

Barnen var inte vakna imorse när jag började så Joy sa att jag kunde göra iordning flingor åt dem så att det skulle vara klart tills de vaknade. Sagt och gjort, flingorna stod fint framdukade på bordet. Wes ger dem en blick och säger: Jag vill inte ha flingor. Jag vill ha pannkakor.
Innan jag fattar vad som händer står jag och steker pannkakor. Nej, det var inte jag som bestämde det. Var det mina barn skulle de fått välja på flingor eller en tom tallrik brevid som jag skulle ställa upp som valmöjlighet. Japp, underbar mamma skulle jag bli.. Men barn är väldigt bortskämda här. Gnäll inte sedan bara.

Idag vart jag kallad för stupid white bitch. En mörk kvinna i trettioårsåldern bråkade med sin karl och där går jag fint förbi påväg från mötet när hon kollar på mig och säger det. Hur reagerade jag? Ingen catfight här inte. Jag öppnade inte ens munnnen- Jag gav henne bara Emmas-överlägsna-ögonbryn-upp-looken med ett överlägset leende som svar. Hon såg ut som en liten ilsk terrier. Who cares?

Idag var vi nere i stan och kollade när de tände San Franciscos största julgran. Det var en hel cermoni som varade ungefär i en timme. Det var en flickkör där som sjöng. Flickorna var mellan sex till tolv år. Jag satt och höll mig för skratt för en del av tjejernas minspel var bara för roligt. Det såg ut som att de tävlade om vem som kunde öppna munnen störst medan några andra såg ut som att de höll på att bajsa på sig altenativt att någon nöp dem i baken. Precis när den tanken slagit mig så såg jag henne. Lite skymd i raden så står det en flicka som faktiskt ser ut att vara hämtad ifrån en saga. Hennes mun som var stor når nästan ner till marken när hon tar i och sjunger. Hennes öron sticker ut och är precis lika spetsiga som en alvs. Hon såg ut som en som skulle kunna spela den elaka alven i en barnfilm. En läskig barnfilm. En mycket läskig barnfilm. Stackars flicka. Men under showen kunde jag inte sluta titta på henne. Hon såg verkligen ut att vara hämtad från en tecknad film.

Jag tog bilder idag men jag är för lat för att ladda upp. (igen)

Nu ska jag ta det lugnt för om en timme eller två ska jag sova.

Pusselipuss

--- Jg skulle vilja vandra i en öken ---

6 kommentarer:

Agge sa...

Oj, oj oj. Var fick du det där ifrån med 2 alternativ? En tallrik med mat och en utan. Kommit på själv eller självupplevt;)?

Lolo sa...

Tallrikarna=smart
Haha.."Emmas-överlägsna-ögonbryn-upp-looken med ett överlägset leende.." Inte undra på att hon såg ilsk ut!
Ja stackars flicka, men hon kanske blir känd en dag..
Stjärnhimlen lär vara helt fantastisk sett från en öken!
Nu babblade jag igen..
Kram

Agge sa...

Du har inte tänkt på att hon kanske anklagade sin man för ngt och så råkade du bara gå förbi då och det passade så bra in på dig trodde du.........

Lund sa...

hahahahha troll-flickan låter som typ värsta skräckfilmen, stackars liten :/

Men alltså den där svarta damen xD AHAHAHAHAHHA fy sjutton va kul det hade varit och sett det.. jag skulle blivit skitförbannd :O:O hhahahaha

Amanda Laitinen sa...

" Jag gav henne bara Emmas-överlägsna-ögonbryn-upp-looken med ett överlägset leende som svar."HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH! ahh goaaash.. jag skulle precis gjort samma sak, (ifall jag haft talangen att lyfta på ögonbrynet) jag kan se det framför mig asså...hahahaha

Amanda Laitinen sa...

MOREEEEE PICS!! WE WANT PICS WE WANT PICS <3<3<3<3<3<3<3<3