tisdag 2 december 2008

Måndag

Det har verkligen varit måndag idag. Och imorgon är det tisdag.
Idag har jag varit vid banken och skaffat konto och kontokort. Jag kom därifrån med alla papper och ett checkhäfte. Det ni! Det är lite fränt att ha sitt egna checkhäfte. Nördpoäng till mig!

Jag hade kunnat suttit hur länge som helst inne på banken. Det jag älskar med USA är att alla är så trevliga. Det är sällan som det blir en sån där tryckt skum stämning som det blir överallt i Sverige.

Två rum ifrån mig håller de nu på att klä granen. Och skriker och bråkar om vem som ska sätta upp vad. Banen bråkar alltså. Och skriker om vem det är som ska blåsa i leksaksflöjten som dem hittade bland julpyntet medan de springer runt med tomtemössan. En fjöjt som har två toner och som inte låter särskilt bra när man tar i för full hals. - Nu är det jul, här i vårt hus! - Yeeeeei, eller inte.

Vi var och hämtade teoriboken för körkort idag. Boken är som en tjockare tidning på ungefär femtio sidor. Skrattretande. Vad är bäst? Vi får la se. Har inte ens öppnat boken än. JAg och Wayne pratade om böcker idag och jag sa att jag tycker om att läsa bäcker där man lär sig om andra kulturer. Nerbrakandes i trappan kommer han sedan med 20 bibellånga böcker om allt från Ryssland till Israel. Det är en annan sak. Man tar saker väldigt bokstavligt här. Säger jag att jag tycker om en sak så är det nästan självklart att det är det enda jag tycker om. Men jag uppskattar omtanken. Fast om det betyder att jag kommer läsa böckerna vet jag inte.

Nepp, nepp, jag har under så lång tid varit tråkig i bloggen. Jag väntar på att det ska spritta till och jag ska få inspiration. Imorgon kanske?


På återseende...

--- Jag skulle vilja vara med i ett race i ett parkeringshus ---

2 kommentarer:

Lolo sa...

Äh tråkigt för dig, kanske inte är tråkigt för oss! Det är svårt att veta vad man ska kommentera bara.. Ok, helt klart vuxenpoäng till dig! Jag har ALDRIG ägt ett checkhäfte i hela mitt lastgamla liv!Det där med att slippa tryckt stämning - Människorna kanske har ett lite mera mänskligt sätt där.. De ser nuet.. I Sverige kanske vi tänker för mkt framåt o bakåt o hur vi uppfattas av andra och missar nuet. Haha teoriboken-tidning, stämmer bra med mina fördomar..! Och JA, visst tar de saker bokstavligt, varför?? Ett race? Ok, här i Sverige har vi snö-race just nu. Helt sjukt. D räcker för mig. Det här måste vara min babbligaste kommentar ever, so what?! Jag är ju babblig, egentligen. Kramkram!!!
Ps. Otrevligt med flöjtljudet, förresten ;)

Emma sa...

Jag tycker om babbliga kommentarer tro det eller ej:)

Race, för att jag vill bara.. JAg skulle ilja ha en bil som man kan krocka sönder totalt.;P