torsdag 18 december 2008

Jaha, du har en sån dag?

Alla som har fixa ideér, tvångstankar eller knäppa beteenden - upp med en hand!
Härligt att se att jag inte är ensam.

Men jag måste återigen tjata lite om toaletterna. Idag när vi var på avslutningen på skolan så var jag tvungen att ursäkta mig och gå iväg och använda toaletten. Därinne så var det två bås. Ingen kö, inget att bry sig om. Jag låser om mig och hör hur någon kommer in i båset brevid mig, hur någon knäpper upp byxorna, sätter sig ner och uträttar sina behov. Är det bara jag som tycker att det känns konstigt att sedan stå och prata med den personen utanför som jag aldrig träffat men vet mer om än vad jag vill veta? Och tänka vid lunchbordet att hon borde minsann inte äta det där när hon har sådana magproblem?

Jag vet inte riktigt om jag vill veta om andra tänker lika som mig eller om det bara är jag som är knepig. I vilket fall som helst så tycker jag forfarande inte om toaletterna här som är designade för att skapa pinsamheter och ekon.

Nåväl, alla drar väl sitt strå för att bidra till samhället och om det är att sprida ekon så då gör till och med jag det.

Over and out for today..

---Jag skulle vilja ha vingar för en dag---

1 kommentar:

Lolo sa...

Haha, "känns konstigt att sedan stå och prata".. jovisst!Ingen isbrytare att föredra!