onsdag 17 december 2008

Kärlek

De kommer ta död på mig.

Imorse började dagen med att Wes, med en galge i handen gav mig världens flin och sedan slänger galgen i mitt ansikte. Och kaos utbryter. Hans mamma blev lite mer än faligt arg, med all rätt och detta resulterade i att Wes sprang och gömde sig under gästsängen. Jag som fortfarande sitter i soffan och blinkar ser Cassatt få världens oroligaste min i ansiktet, lägga huvudet på sned och komma mot mig.

-Emma, I'm gonna kiss it away.

Och så tar hon mitt ansikte i sina små händer och ger mig världens slampuss på kinden.

Och mitt hjärta fick ett extra lager.

Wes hade avslutningshow i skolan och efter verkligen springer han fram och kramar mig. Igår sade han att jag var den snällaste au pair dem någonsin haft. Kanske inte den coolaste, med den snällaste - eller förresten, den förra kunde inte origami så jag fick plats som den coolaste med.

Och mitt hjära fick ett extra lager.

I bilen påvägen hem från showen hör jag från baksätet:
- I have to share it with Wes, if I don't then I'm never gonna be happy!

Och till sist när hon skulle sova nyss vart jag arg för att hon inte gjorde som jag sade.

- Om du inte gör som jag säger får du ligga här inne själv! Vi kan inte leka nu. Okej?
- ........ okej.

Varpå hon lägger sig så nära mig hon kan, kind mot kind och lägger min arm om henne. Och när hon somnat och jag försöker gå så lägger hon sig närmare fast det inte ens är möjligt.

Och det är då det känns som att mitt hjärta kommer spricka. Jag har sagt det förut. Även om jag inte kan tänka mig att ha det här jobbet länge så är det dagar som dem här som gör det värt det. Det känns som att mitt hjärta vuxit till den dubbla storleken tack vare att dessa små barn kom in i bilden.

Och det är det man måste komma ihåg nästa gång dem nyser en i ansiktet, vägrar gå på toaletten eller springer iväg när vi redan är försenade....

---Jag skulle vilja prata med Manda---

2 kommentarer:

Lolo sa...

Kärleks-Emma.. Najs med mysiga stunder!! Som sagt gillar dina vardagsinlägg - barn är bra ;) Puss

Lund sa...

Gaao, asså va söta dem är 8)
jag vill bara komma och hälsa på dig ännu mera nu juu 7777

(anoo) men redan innan så ville jag hälsa på dig massor.. =)