måndag 8 december 2008

Måndagmorgon

Först till Fatima: Funka inte.. Stirr i taket istället. Du?

Nu är barnen i skolan och jag ligger hemma på sängen. Ledig i tre timmar. Det ni!
Jag är på bättre humör idag även om jag redan längtar till fredagen.. Hehe..

Idag ska jag bestämma vad som ska läsas på College. Jag ändrar mig som vanligt så fort jag bestämt mig. Den sidan av mig som min kära tvilling inte uppskattar hos mig. Men ikväll ska jag betsämma mig minsann, sen får det gå som det går.

Jag och Wes håller på att lära oss origami genom youtube. Vi ska pyssla med det varje måndag bestämde han. Inte mig emot.

Däremot var det annan sak som störde mig och det är det jag har sagt hela tiden. Gårdagens konversation med Wes 4,5 år.

W:*eftertänksam* Jag är kung egentligen....
E: Jaså, kung över vilka?
W: Alla! Alla gör ju som jag vill så då blir ni mina betjänter. Emma! Jag vill ha lunch! Nu!!!

Han skämtade inte och på mitt dåliga humör igår vart jag riktigt irriterad. Här ska ingen fyraåring befalla mig om något! Barn med Au Pairer blir så fruktansvärt bortskämda. De är vana att bli uppassade dygnet runt. De har nästan alltid någon de kan leka med. Jag blev så förvånad över att de måste bli sysselsatta hela tiden. De kan inte bara ta en leksak och leka med den som man själv gjorde när man var liten. I alla fall så serverades lunchen liten senare än vanligt igår. Tro inte att jag svälter dem.. De mår bra:P

Igår när vi var i parken började jag tänka på hur det skulle vara om man skaffade vänner lika lätt som man gjorde när man var liten.
- Hej! Får jag vara med och leka?
- Aa
- Okej, du och jag är systrar och hon är våran mamma.
- Okej!

Komiskt att tänka att man skulle gå upp till en främling och fråga om man kan leka. Undrar vad som skulle vara knepigast. Jag som fråga eller den som svara ja. Det värsta som kunde hända en vänskap när man var liten var om ens kompis lekte med den bästa leksaken en minut för länge. Tänk om man kunde bli lika glömsk igen som man var när man var liten.

Och nej, jag är inte emo idag. Tankarna bara rullade iväg men allt är bra. Just nu har jag en blåsa som vill tömmas så jag ska på toalettski och sedan ska jag ner till banken.

Pussss

---Jag skulle vilja sola på en strand---

3 kommentarer:

Lund sa...

origami det är pappersvikning va? :)
groda och allt det där? :) du fota dem sen : )
vilka ämnen är det du pendlar mellan? :)
och varför inget svar på mitt utmärkta hjärn-fördriv :(:(
jag var ju riktigt stolt över den :(

och försök inte att strypa barnen, snart vet du precis varenda liten metod och du kommer bli expertiis sen när dina egna ungar ploppar fram :):)

Joelo_89 sa...

hahah.. du är rolig du:D:D

Lolo sa...

Gick bättre för mig.. Ledsen för din skull :(
Ps. Utmaningen står kvar