torsdag 11 december 2008

My day of shame and fame

Min dag? Hmmm.. Flashning, polis, böter. I just den ordningen. Konstigt? Inte alls.
Luta er tillbaka så ska ni nu får läsa om en vanlig dag i Emmas liv.

Jag hade tydligen i sömnen stängt av klockan imorse och vaknade av mig själv exakt 14 minuter innan jag började jobbet imorse. Jag böt om och startade för dagen. Mötte Amanda vid McDonalds utanför Golden Gate parken där barnen fick leka fritt. (medan jag väntade fick jag höra två hemlösa knarkares historia) Kom hem, packade ner lunchen och gav oss av till en annan park nu med Wes som slutat skolan. De lekte en stund innan vi gick den långa promenaden till bussen. Det är så kul att åka buss med dem! Dem älskar bussen! Cassatt satt i mitt knä och trixa och dona och peta och kleta på allt. Efter hon slickat på en stång och lipat åt en pensionär lugnade hon ner sig lite. Hon ville titta ut och i sitt försök att klöttra upp med hjölp av mig tar hon tag i det första hon kan hitta att dra sig upp i. Vad kan det vara måntro? Min tröja. Och vips har hon flashat min bh för alla i den bakre sektionen av bussen. Japp, jag tog inte ens betalt frikostig som jag är men lade på minnet att jag aldrig ska bära samma tröja igen. Kom hem och bägge barnen somnade för att sedan en timme senare vakna till den grymma verkligheten att simningen väntade. Med gnäll, skrik och grymtningar kom vi iväg, dock lite sent men inte för sent för att missa den äckliga kisspoolen. (den är inte öcklig men om man tnker på hur många som kissar där så blir den äcklig) Efter dykningar, hopp och hundpaddel befann vi oss påväg hem igen. Väl där fick Grandma panik för hennes nycklar var borta. Efter tjugo minuters letande visade det sig att de låg just i bakfickan. Jag hade planerat träff med flickorna så jag bytte om och begav mig ut återigen. Jag mötte Amanda och vi tog spårvagnen in till Powell station. (downtown)

Här börjar det roliga. Här i SF kan man i början av varje månad köpa ett Bus pass på 45 dollar och åka fritt med alla transportmedel. Om man inte har det betalar man 1,50 dollar varje gång man vill åka. Nåväl, jag är som vanligt seg och har inte skaffat något pass så jag betalar snällt 1,50 dollar varje gång jag åker. När du kommer till Powell får du visa upp din biljett du fått vid betalning för att bli utsläppt. Idag fick jag min biljett efter jag betalat, satte mig brevid Amanda och tjattrade vidare tills vi kom till våran hållplats. Vi gick av och i farten visade vi som vanligt bara upp våra bevis på att vi betalat. Amanda sitt pass, och jag min biljett. Imagine my surprise när vakten/polisen kräver att se min igen och frågar om jag kan visa rätt biljett. Jag håller upp den igen och han säger: Well, I think we have a problem. Jag tänker: Huh??
Jag hade fått en biljett med gårdagens datum av spårvagnsföraren! Jag förklarade hur de var och han sade att han kunde tyvärr inte göra något. Han började fylla i sina formulär och jag fick visa leg, blev visiterad och sedan handbojor. Hela köret! Okej kanske inte, men formulär och legbiten var där. Vad innebar alla papper? Att jag fått en bot på 50 dollar! Jag kunde inte annat än skratta åt hela grejen. Jag frågade hur man överklagade och han förklarade snällt hur. Det komiska är att han uppmanade mig i stort sett att ljuga på min protest. Med min bot och fortfarande skrattandes, kanske smått irriterad gick vi mot bion. Jag har varit här i snart två månader but I'm already in trouble... Men banne mig ska det överklagas:P
Sedan gick vi på bio som var superbra!
Kom hem och avslutningsvis ringde det hemifrån på skype.

Idag har det varit en väldigt bra dag.

Vill bara klargöra ifall det uppstått missförstånd. Ja, ibland kan barnen vara väldigt krävande och riktigt jobbiga men ni kan aldrig tvivla på att jag ointe tycker om dessa små filurer. Ibland känner jag att jag tycker om dem så mycket att det gör ont och då vill jag inte tänka på den dagen jag måste lämna dem! Så även om jag skriver att jag är trött på dem så hoppas jag att ni förstår att jag tycker om dessa små baskilusker! Och jag kan ärligt säga att jag inte har en favorit av dem...

Japp, det var min dag innehållandes parkbesök, blottning, simning i kissfylld bassäng, polisdate, böter, bio och skypesamtal.. Now tell me about yours?

---Jag skulle vilja kunna storstäda mina tankar---

3 kommentarer:

Lolo sa...

Haha, nästa Alcatraz!! Nejdå.. hade vart coolt, unikt m handbojor! Baskiluskerna! De e klart du gillar dem. De e som m panengkyckling och banansorbet, hur kan man inte gilla d! Vilken film BTW?
HUGS ;)

Agge sa...

Ja, det verkar behövas en rejäl storstädning.....hahaPuzzzzzz

Joelo_89 sa...

haha.. ja du, det verkar hända stora grejjer i USA!! puss