fredag 12 december 2008

Ryssland i SF

I bakgrunden spelas Switchfoot.. Var år sedan! Textremsan på min dörr är nog kvar där om inte Joel tagit bort den. Jag hade en annan mening på dörren också. Från en av deras andra låtar. Vilken mening? This is your life, are you who you wanna be?

Iaf.
Jag har börjat tänka i nya banor. Listen to this: När jag var och shoppade i helgen så ville jag köpa en bastopp. Och jag hittade en snygg men med knappar på. Den kunde jag ju inte ta, dem skulle bara barnen ta bort. Sen när tänker jag på barn när jag köper kläder???!! Nej, banne mig! Och idag när jag var påväg till mötet så kom det en kille emot mig som gick och knappade på sin mobil eller ipod. Han hade ungefär samma eleganta gångstil som en berusad och det såg ut som att han skulle gå ut på gatan när som. Jag ville ändra rikting och gå armkrok med honom så att inget skulle hända. Man får inte gå för nära vägen när man inte är uppmärksam! Men jag fortsatte gå.

Kom fram och dörren var låst. Jag var två minuter sen så jag trodde att nu var det kört. Men det var det inte för fram kikade en kvinna jag inte sett förut. Och det visade sig att det var ryssarna som hade möte idag. Så jag var på ryskt bokstudium. Det började halv åtta så jag var bland de första där. Och in kom verkligen ryska primadonnor, med raka ryggar och huvudena höga. Men vad trevligt det var! Och jag kom på att jag tycker finnar och ryssar kan vara väldigt lika varandra i utseendet. Bara så ni vet. Men jag hade tur. Deras kretsis var sjuk så de hade en inhoppare, engelska kretsisen som kommer till min församling i februari. Han höll talet på engelska och det tolkades till ryska. Och talet hamnade om sömn. Mycket bra och talet var väldigt underhållande. Alla var så snälla! Looooooove it!

Och jag måste säga att jag tycker om ryska. Så länge man får sätta sig in i och lyssna på melodin i ett språk så är det jätteintressant. En del saker förstod jag men mest satt jag med min engelska bok och försökte se ut som att jag hade en aning om vad dem svarade.

Min dag har varit mycket bra:)

Just det! Jag ska göra en sak. Som börjar imorgon. Första rapporten kommer om exakt en månad. Jag ska inte berätta än, ni får höra om det då...
Pusssss

---Jag skulle vilja nå just det här målet---

10 kommentarer:

Amanda Laitinen sa...

DET HÄR VAR DET VÄRSTA JAG HAR HÖRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FINNNNNNNNNNNARRRR&ryssssssssar?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
hur tänker du....???????????????
okej dom var säkert mkt trevliga som du sa, men att vi liknar varandra????????!!!!!! :O:O:O:O:O:OO:O:O:O:O:O:O::O:OO:O:O:O:O:O:O:O:oåh värsta förolämpningen,!!! ahhhhhhhhhh du viste väll att det är finnarna och ryssarna som har krigat mot varandra?? det där vill du bara säga för att reta upp mig.. haha men det är väl bra att du tyckte om ryssarna så himla mkt, då har du väl samma åsikt om språket också, attt vi har en så härlig och mysig melodiii i vårat språk elerhuur ;;));););;);););););) mohahahaa

Agge sa...

Tack och lov att du inte lyssnar på tvillingen och ska göra korta blogginlägg!!! Det är en fest varje gång man öppnar bloggen och ser att du skrivit;) 7777
Snart kanske det kommer en blogg på ryska? hahahaha
Puss min vän i viken<3

Anonym sa...

mandapanda ну ты и расистище штапесдетс, чему вас только в гитлерюгенде обучают

Anonym sa...

wow, rysskräck, hets mot folkgrupp i kommentarerna!
man ska säpoanmäla denna blogg

Lund sa...

HAHAHHHAHHAHAHAHAHAHHAHAH
vem sjutton är anonym xD

Amanda Laitinen sa...

hahaha vem är anonyyyym=)=)
ta det inte personligt, jag är ju en sån skojjare så.. Jag har ju själv lite ryskt påbrå så jag ska inte säga nått(A)
nu är jag avslöjad.. okej Emma, min farmors pappa var halvt rysk.. Men det betyder inte att jag är det.. hahaahhahah, vem det än är; relaaaaaaaaax, take it e-eaasyyy;)
PUSS EMMA JAG SAKNAR DIG <3

\ /-]\[E$@ sa...

HAHAHAHAHAHAHAAH VAD SJUTTON SKREV DEN DÄR ANONYMEN XDXDXDXD
HAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHA

Anonym sa...

чё, типа кто-то понял?
anonym är helryss
glad lucia förresten
och relaxa snälla, det var ju på skoj

\ /-]\[E$@ sa...

Jag tycker att anonym är en tönt! en rysk tönt

HAHAHAHAHAHAHA

Anonym sa...

Jag tycker att \ /-]\[E$@ är en fjant! en svensk fjant

HAHAHAHAHAHAHA