söndag 4 januari 2009

Herr Minnsesförlust och fröken Hörselskadad

Middagen avklarad. Dagens ämne runt bordet var kultur och skillnader mellan Amerika, Asien och Europa. Och det fanns representanter från varje som kunde tillföra något till samtalet. Trevligt värre!

Idag har jag segat hela långa dagen och det är konstigt hur man kan bli segare av att inte göra någonting. Skumt! Eftersom jag är förkyld så har jag dålig hörsel just nu. Vet ni hur det blir när en med dålig hörsel möter en med dåligt minne? Det blir som det blev på Walgreens när jag skulle inhandla medicin. Butiksbiträdet inleder:

B: Hi miss, How are you tonight?
Jag: I'm fine, thanks. (Jag är förkyld men det skulle skilja sig ifrån regeln att säga annat än fine vilket skulle leda till smärre chock för en amerikan att höra från en främling)
B: Are you finding everything okey here today?
J: Yes. (Förutom att ni totalt har gjort om tre gångar)
B: Was New Year fun?
J: What?
B: Was New Year fun?
J: Yeah. (Nej, men det tänker jag inte berätta för honom)
B: How are you tonight?
J: What?
B: How are you tonight?
J: I'm sorry what? (Det låter som att han frågar hur det är men det har han ju redan frågat!)
B: HOW AAREE YOU?
J: I'm sorry, I have a cold so that's why I can't hear very well.
B: H O W A R E Y O U?
J: Well.. *ler lite ansträngt* I caught a cold so I'm sick. (motstår att hosta honom i ansiktet)
B: Okey. That's too bad. 17 dollars.
Ger pengarna och får min påse.
B: Take care now miss. It's cold outside so be careful so you don't catch a cold.
Varpå han ler som en idiot.

Whatta...??

Aja.. Han kanske har tatt för mycket hostmedicin, det står i bipacksedlarna att förvirring kan vara bieffekt av överdos. På samma medicinburkar står det att föräldrar måste vara uppmärksamma så att barnen inte missbrukar hostmedicinen. Ni borde vara MYCKET oroliga nu kära mor och far när jag har hostmedicinen helt i eget bruk. Jag bara känner suget efter nästa sup......

Dagens höjdpunkt var Johan Glans och hans uppträdande i Eslöv (är Eslöv med f?).
Se det!

That's all for today.. Nu ska denna hörselskadade göra annat..

Seee ya!

---Jag skulle vilja se Wes och Cassatt när de är stora---

2 kommentarer:

Lund sa...

stackare, jag råkar ut för hörselskadade människor jag istället.. min päron kanske håler på att bli lite till åren.. de fattar inte att när jag har mensvärk och är allmänt grinig på morgonen så hjälper det inte att de frågar 20 gånger vad jag sa :P men men ... vad gör man säg :):)

hihihihi 7777

\ /-]\[E$@ sa...

Johan glans e as rolig :) Och såg den före alla *eviiil* haha