fredag 2 januari 2009

Årets första dygn!

På mitt första teoriprov var jag jättenervös. Jag hade pluggat som en galning så det vore konstigt om jag inte klarade det. Över ett år senare, i ett annat land ska jag göra provet på ett annat språk och jag är för lat för att plugga. Jag bläddrade igenom boken. Jag kom dit, fick provet och var inte ett dugg nervös. 36 frågor. Jag klarade mig - precis. Men hade jag inte klarat det hade jag helt enkelt kunnat tatt samma prov två gånger till. Sjukt system! Och dem som jobbar där vill bara forsla ut en. Det var en kille som rättade sitt prov samtidigt som mig. Han hade fel på en fråga och ville veta vad rätt svar vad. Receptionisten:

- Why do you care? You passed! Now go!
Hahahaha, allt för Amerikas säkra vägar:P

Idag har det varit en bra dag. Eftersom det är en röd dag var vi hemma och gjorde Mandu. (Mandoo) Det är koreanska dumplings. Det med stark soyasås är heaven!

Vi hade också traditionell koreansk middag med den kända ricecakesoup. Googla på det. Och det där stora vita - det är riset. Jag trodde det skulle vara hårt men det var segt och gummiaktigt. Jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag tycker om det.


Efter det, lunchen, gick vi på bio. Bolt - 3D bio. (Förlåt Bertaboo men det ingick i jobet) Och såna här grymma glasögon får man:

Läckra, eller hur?:P

Vart lite besviken, trodde den skulle vara roligare. Den var helt okej, men jag började nästan gråta typ tre gånger i den. Vad är det med mig? Jag har blivit så blödig!

Nåväl, efter bion somnade barnen och min dag var slut. Jag försökte få tag i Amanda så jag äntligen kunde träffa hennes girlfriends men ingen hemma..

Och nu sitter jag här, bloggar och dras med min förkylning som inte riktigt vill ge med sig någon gång.

Dagens diss kom iform av my so called best friend i ett offlinemeddelande på msn:Jag vill verkligen prata med dig men jag älskar mig själv mera you know så nu ska jag sova..

Det värmer, verkligen:P

Och min söta Doris! Jag är glad att jag fick uppleva allt med dig med! Tänk vad mycket vi gått igenom ihop! Du är världens bästa Doris, till och med bättre än originalet! En stor blöt puss till dig!

Och det får avsluta dagens tråkblogg!

Eller en sak till! Idag läste jag ett citat som fick mig att känna mig oerhört intelligent:

"Ju intelligentare man är desto märkligare människor träffar man. Vanliga människor märker ingen skillnad på folk."

Tankar, någon?:P

---Jag skulle vilja vara till någons hjälp utan att jag vet om det---

3 kommentarer:

Lolo sa...

WATCH OUT FOR THE AMERICAN TRAFFIC!!! DU är intelligent och JAG är märklig.. Haha!! Visst var det kontentan av citatet?! Men helt seriöst så har du faktiskt en förmåga att SE människor som inte alla ser, tycker jag.. & det är en form av intelligens som IQ-testen utelämnar (H Gardner).. Ozoni såg jätteofräscht ut :-/ När jag googla på det kom din blogg upp som nr 2! Slutligen, Saras dissning är tveklöst BÄST!! ;) Ps. Vore det inte kul ändå att efteråt få veta om man hjälpt en annan människa?

\ /-]\[E$@ sa...

OMG OMG OMG!!!!!!!!
GOOGLA PÅ ricecakesoup OCH DEN HÄR INLÄGGET ÄR DET FÖRSTA SOM KOMMER UUUPP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HAHHAHAHAHAHA VÄÄÄÄÄÄÄÄÄRSTAAAAAAAA

och jag förlåter dig för Bolt..Inge fara min sötnos <3 Vi får se när jag ser den :P
PUUUUSSPUSSS

\ /-]\[E$@ sa...

juste!
---Jag skulle vilja vara till någons hjälp utan att jag vet om det---

Du är det <3