tisdag 26 maj 2009

Surfa på näten, haven, genom livet

Jag bloggade den 10 maj sist. Den 10 maj! Meaning? Om jag skulle ta upp allt som hänt skulle man få läsa länge. (eftersom den långa versionen skulle innehålla detaljrika toalettbesök, telefonsamtal och berättelser om hur många gånger jag slagit AL i huvudet)

Well, well, sen sist har jag hunnit med jobb, Hedemorabesök, Norrköpingsbesök, AL-tid, Nadia-fik och vattnat blommor. Kortfattat och bra!

Idag, ahhh, en lyckodag. Jag har varit lite humörsvängsaktig senaste dagarna. Peppat inför mitt livs tråkigaste sommar. Men idag så kollade jag på en film jag fått låna av en bekant och mitt humör steg. Jag ska inte gnälla! Jag har ett mål! Ett mission in life!
Så, vad var nu denna film?
Vill ni ha ledtrådar? Håll i hatten, här kommer dem:
Waimea, Sunset, Pipeline, North Beach, Ka'ena Point, Makaha och Peahi.. (även kallad Jaws)
Vet ni? Har ni listat ut det? Kakpoäng till dig i så fall, svaret ääääääär: Surfing!
I ca. 2 timmar var jag borta! Surfingens historia! Vad finns det att inte tycka om?! Havet, Utmaningen, Kicken!!!??? (och hjälp vad jag använder utropstecken!) Så, skit samma hur somaren blir. Jag ska surfa och den som inte tror mig kan äta upp hatten jag nyss bad dem hålla i!

Moving on... (Mamma, sluta läs här)
Nu till något annat, som jag vill säga är oväsentligt men som är långt därifrån. Säsongsavslutningar. Inte av skolor och sånt trams utan One Tree Hill och Gossip Girl! Looooooove it! Livet känns helt nu.. Iaf tills nästa sängong rullar igång. Nu får man andas lite, känna att man kan slappna av. Det finns lite balans i världen igen nu. Och tårkanalerna är nyspolade och ganska tomma också vid det här laget. Tänk om det var sista avsnittet av OTH? Någonsin? Jag har följt det sedan jag var 14! Den är som en liten trogen veckokompis. Som ger en magont och snedvriden bild av psykopater. Åh, jag kommer sakna OTH i så fall...

Nu en sista check så jag fick med allt i dagens blogginlägg:
- Berätta att jag lever. *Check*
- Tjata om mitt surfingintresse. *Check*
- Gjort mig värdig av ett: livet-är-inte-som-i-serierna-samtal med mamma *CHECK*
- Skriva dagens flummtanke som AL kallar det? ....

---Jag SKA SKA SKA surfa---

- Skrivit dagens flummatanke- *Check*

Ha det så bra alla mina baskilusker spridda lite överallt! Slängkyss och ugnspannakaka till er!

2 kommentarer:

Amanda Laitinen sa...

du får dig själv att låta som värsta knäckaren.. "alla gånger jag slagit al" du glömde nog skriva alla gånger jag knäckte dig lilla vännen :* hahaaaaa
AL-TID IS DA SHIAAAAAAAAAAT:D:D
bananpannkakaka 4-u my ladyyyy <3

Emma sa...

men lilla gumman.. jag kan ju inte skriva om något som inte hänt? eller hur? *eviiiil*