måndag 29 juni 2009

Cykelkedjor och Hörlurssladdar

Världens mest regelbundna bloggerska är tillbaka!
Och det var också världens största lögn...

Jag nöter dagarna framför datorn på jobbet som långsamt dödar alla mina revolutionerande ideér som jag skulle dela med mig i bloggen annars. Men jag får skärpa mig. Ett blogginlägg i veckan kan väl inte vara så svårt iaf? Nej, jag tycker inte det jag heller.

Nu till ett av våra världsproblem:
Att cykla utan att hålla i styret!
Vet ni hur många olyckor som händer tack vare att oansvariga människor inte ens kan hålla i sitt styre?
Okej, inte jag heller men tänk er detta mardrömsscenario:
Lilla Tösen Piggelin är ute och går i en liten skogsdunge, ser en liten fjäril och springer rätt ut på vägen. Där kommer stora killen Pugg på cykeln med örsnäckor i och musik på högsta volym medan han byter låt på sin sin Ipod. Helt plötsligt står Piggelin framför och Pugg får panik, fumlar med Ipoden och hinner inte ta tag i sitt styre. Hinner inte.
Resultat: Kullerbyttor, örsnäcksknutar och men för livet för lilla 5-åriga Piggelin.

Tänk vad annorlunda världen skulle se ut om alla höll i styret. Med en hand iaf.

Mina tankar bottnar inte alls i egna misslyckade försök och uppskrapade knän i samband med att lära mig cykla utan att hålla i mig under barndomen. Så nu när det är sommar, och cykelväder, tycker jag att alla borde bli mer medvetna om olyckorna som kan hända. Eller tio-åringen i Emma som väcks igen. Och som bara har en önskan. För det är ju bara så coooooolt!

Och till er överseriösa därute. Ta detta inlägg med en nypa salt..

1 kommentar:

Moa sa...

HAHAHAHHAHAAHHAHAAHHAHAHAHAHAHA

Du hade rätt! Ingen kommenterade!
Alla tror att du är sån! Du fick in Piggelin med!

Nästan fusk med sista raden men jag förlåter dig. Och bara så att du vet, du tar utmaningar alldeles för bokstavligt! :P