tisdag 26 januari 2010

Det man inte vet, har man ingen aning om.

När jag inte bloggade då hade jag lust att blogga. Nu när jag bloggar igen, har jag aldrig lust att blogga. Detta är ett typiskt Emma-dilemma. Insåg just hur det stavas. dilEmma. Självcentrerad? Det låter så hemskt. Vi kör på observant istället. *blundar och nickar medhållande*

När vi nu är inne på ämnet observationer...
Ni vet alla löjliga tonårskillar som nyss tagit körkort och som ska envisas med att slira och sladda i VARENDA kurva för att det är "coolt"? Har ni tänkt på att att de ALLTID kör en Volvo? Inte?
Det gör de i alla fall. Så frågan är, dras alla osäkra och finniga ungtuppar med behov att bevisa något, till denna bil eller är det bilen som gör de sådana? Volvo står väl för "jag rullar" inte för "jag rullar endast om min förare envisas med att rycka i kryckan i varje sväng så fort det är kallt tji-fick-du." Om du hör en bil sladda bakom dig kan jag slå vad om att det är en Volvo. Med tillhörande ex-moppepojke alternativt ex-epaförare bakom ratten. Jag lovar!

Nu tänker du: Att du ens orkar bry dig!

Och nu tänker du: Hon kan läsa tankar!:O

Och nu tänker jag att jag orkar inte ens med mina observationer själv.

Tjilong

Inga kommentarer: