måndag 25 januari 2010

Läs det här endast om du vill slösa minuter av ditt liv!

Varför blir det kallare ute igen?
Varför kallas korv för hot dogs? (Vad tycker hundar om det?)
Varför går tiden långsamt när man har tråkigt?
Varför dör batteriet alltid på min mobil?
Varför är radioprataren för P3 Populär alltid täppt i näsan?
Varför blev jag plötsligt sugen på vattenkastanjer? (De smakar ju ändå inget.)
Varför är jag irriterad på att sängen är obäddad när det är jag som inte orkar bädda den?
Varför kan inte elefanter hoppa?
Varför lär man barn ta emot presenter av tomten när de inte får göra det från andra främlingar?
Varför orkar jag inte kolla min mail?
Varför spelar de sönder Hästpojken på radion?
Varför läser du den här listan när det ändå inte handlar om något vettigt?
Varför handlar nästan alla sånger om kärlek?
Varför är krokusen den första blomman som kommer på våren?
Varför äter Svarta änkan upp sin partner?
Varför ramlar alltid fulla myror åt höger?
Varför finns det så många ord för varför?

Varför? -なぜ -Why? -Warum? -Hvorfor? -Miksi? -Waarom? -Pse? -لماذا? -Защо? -Bakit? -چرا? -Por qué? -Kwa nini? -Γιατί? -פארוואָס? -Mengapa? -Pam? -為什麼? -Почему?

Svaret på alla frågor tar vi på Swahili:
Kwa sababu.

4 kommentarer:

Agge sa...

Ok????

Anonym sa...

Därför ;Ö

Emma sa...

Mor: Yes. *ler supekt och överdrivet brett*

Anonym: Swahili: Tu 7777

Anonym sa...

Huuuh ?!

Hade tänkt på att skriva ett svar på varje fråga..meeeeeen..jag orkar inte :P