måndag 4 januari 2010

Finska Hasselhoffar och Förlåtelse-tal

Idag var det måndag och jag jobbade inte! Otroligt? Ja, faktiskt. Hur spenderades denna lediga, jobb-fria dag? Tack för frågan, svaret är: Med att söka jobb. Idag ägnades effektiva timmar åt seriös jobbsökning. Om det leder någonstans lär väl tiden visa.

Nu halv-sitt-ligger-skriver/skadar-jag-nacken-mig (och nej, det kan inte bli mer grammatiskt fel än det där) medan jag lyssnar på finsk musik. (!) Als påhitt. Och när jag försöker förklara för henne att det faktiskt inte är så underbart som hon målar upp att det är så är det för att jag inte "förstår".
Sådan finsk musik hamnar under samma kategori som bl.a. Anna Anka, nagellack på män, glassmaken rom&russin samt David Hasselhoff eftersom det också är saker som jag inte "förstår".

Men all finsk musik är inte sån. (Bara nästan...sorry Al.8) )

Jag har inget mer att säga. Den finska musiken gjorde att jag kom av mig. Så nu skriver jag inget mer. Förutom en sak. Jag har trakasserat och mobbat en god vän till mig den senaste tiden.. Så innan hon ockuperar en av BRIS telefonlinjer direkt efter att ha köpt upp stadens alla Pringlesförpackningar tänkte jag be om ursäkt..
HH. Liselott. (förlåt, den bara kom..ano2) Blondie. Kompis.
Mina sarkastiska uttalanden, sågningar och ordspyor senaste tiden är egentligen kärlek, men det vet du redan.. hehe right?!
(anno)
Tycker om dig kompis.. 8) <3
Det var allt!
Herrå!

16 kommentarer:

Lund sa...

i happend like you very very much even when you are in not-so-very-nice-mood , I even like you when you are in kill-everything-that-makes-a-sound-mood, most of all I like your period-moods, I even like the before-period-mood also ;)

so mood on <3

Ps. all finsk musik borde förbjudas :O Ds.

Emma sa...

awww I don't deserve you..8)
hahahaha my before-period-mood XD
*kopierar ditt hjärta och klistrar in det här under*
<3

and I like you because you like all my moods <3

Gräsligt vad söta man kan vara mot varandra! :D

Hahahahh

Joelo_89 sa...

What the****!!! What kind of a sick relationship do you guys have?!

:D Love y'all

Emma sa...

Tvillis: Tsss.. Please..

Hahhahah vadå? Jag kan skriva en kärleksförklaring till dig med om du vill?:P

Anonym sa...

"den finska musiken gjorde så att jag kom av mig" HAHAHAHAHAHAHAAHHAAH hör du sig själv lilla gumsibubs??
Im just saying.. finsk touchar ditt hjärta och får di att känna..och nu ar du sagt det själv! Mohahahahaha
det går framåt, ett HELT nlägg tillängnat till finsk musik<3

//daim

Emma sa...

Daim: jag förnekar det inte.. visst får finsk musik mig att känna.. ungefär likadant som när man ätit det där som inte var bra för en.. det börjar knipa, det kryper i magen,man kan inte tänka klart, man mår illa och sen om man fick i sig för mycket så spyr man...

så är det bara!:P

Erika sa...

Det roligaste med det här inlägget var nog att läsa kommentarerna efteråt. ;)

Anonym sa...

TÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT.

men du ägnade ett heeelt inlägg till finska musiken. Fortfarande stolt över dig gummzz 8) mohahahaha
till alla som tvekar ;Finska musiken in i hjärta och själ är bäst bäst bäst. Men det är inga andra som fattar bara smarta människor:) som finnar alltså.. :)

phhh... att vi en ska behöva diskutera

//Dumle

Emma sa...

Erika: Oh ja, här hålls alla heta diskussioner:P Har du ingen åsikt om finsk musik?:P Joel hade en men kände att den var för grov för att skrivas här XD

Förvirrade godissort: I ärlighetens namn är bara halva inlägget tillägnat finsk musik.. men ja, det är nog bara tangodansande konstant alkoholpåverkade bastupiskande och knivbärande finnar som fattar grejen, de som är så "smarta". Vi normala jordbor kommer som sagt aldrig förstå.. *suck* What a shame..
Förresten, hur går det med deppigheten, du var deppig medan du lyssnade på finsk musik.. eller hur? Testa stänga av den. Värt ett försök iaf. Don't you think?:Ö Men som sagt, vad vet jag? ha1

Anonym sa...

Har inget att säga dig!!!

mvh; finsk tupla

Emma sa...

nej, finska tuplor brukar inte ha det..

men tack för besöket!:P

Erika sa...

haha. åsikt om finsk musik? mjoo... Men tror nog att du skulle tvingas låta den förbli outskriven här isf. ;)

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=-WmjW3hV5PQ // Där har du musik!!
Suomi lover ;)

Anonym sa...

FEL LÄNK!! HÄR ÄR DEN RÄTTA


http://www.youtube.com/watch?v=hToU9wgkZM0 // suomi lover agaiiin ;:

Anonym sa...

niiiinkuin merenhiekkkkkaaaaa....

et määrää voi sen koskaan voi ymmärtää (L)(L)

Emma sa...

Erika: Hahahaha okej:P

Suomi lover: Jag gav det en chans och har kommit fram till att det KANSKE funkar efter ett par glas koskenkorva ;)