lördag 2 januari 2010

Mormorlikheter

Min tidsuppfattning är helt bakom flötet. Onsdagar som känts som fredagar, torsdagar som söndagar och fredagar som känts som veckans åttonde dag. Det är tydligen lördag idag iaf. Just so you know.

Jag har idag alldeles själv kommit på hur ytlig jag låter när jag kollar på TV. En man vart intervjuvad och hade en väldigt massa kloka saker att prata om och det enda jag kommenterar efter hans livsinsikter är hans enormt fula fuskbränna. En stund senare, mitt inne i den spännande och avgörande scenen i deckarserien vi tittar på så gör jag alla uppmärksamma på den snygga jackan en av huvudpersonerna har på sig. Om någon annan gjort så hade jag nog velat lappa till den. Insikter kommer alltid lagom i efterhand. Ungefär som de gånger man bestämmer sig för att säga det man vet att alla tänker för att sedan se folks reaktioner och inse att det inte alls var vad de tänkte.. Och ja, det har skett... mer än en gång..

Nej, jag är inte på humör för att babbelskriva idag..
Det här får räcka.
Klockan är 23. Jag ska sova!

Gonatt

3 kommentarer:

Joelo_89 sa...

Haha, Har du kommit på det idag.. Det är inte bara kommentarer om någons kläder eller fuskbränna,. Det gäller också att fortfarande ha kontakt med jorden när man ser på tv..//Kram

Lund sa...

jag fattar inte, är din mormor sån? (anoo)

Emma sa...

Tvillis: Hehe, ja, det var ju den lilla detaljen också :P
Kram

HH: Lite smått.. Det var mer ett insidejoke för släkten:P