torsdag 3 april 2008

Italien med allt vad det innbàr!

Rapport from Italie!

Egentligen kànns det som att jag orde skriva pè engelska eftersom det blir helt fel men iaf.. Det àr inget tvòng att làsa:P

Okej, vi kom hit iaf efter en del trubbel.. Flyget frèn amsterdam hade tekniska fel, vi fick vànda efter en halvtimme i luften.. Det var en lampa som lòs som indikerade att vi inte kunde landa, men det kunde vi ju:P Haha tyvàrr var inte mekanikern som fixade flyget ryo àven om han var klàdd sàn.. (Nadia, tyst!) Jag var sàà tròtt nàr vi kom fram och dà sa Kristina att vi var tvugna att sova pà flygplatsen fòr att affàren med hyrbilarna var stàngt.. Vi hade faktiskt lite tur fòr de vàntade in oss sà att vi fick tag i bil.. Vi kom fram vid 3 pà natten och stupa i sàng direkt!

Vaknade, gick ut och kàka frukost och insàg att vi bor 3,5 minuter fràn stranden sà vi har tagit lànga strandpromenader varje dag.. Jag ààààààlskar havet!!

Vi har fixat busskort och sànt sà nu àker vi till skolan.. Jag har varit dàr tre dagar nu. Fòrsta riktiga dagen idag.. Barnen àr sà sòta! Man fàr inte ha favoriter men jag har tvà(A) En flicka àr japan men hon ser mer sydamerikansk ut sè jag blev fòrvànad.. Den andra flickan som jag vill adoptera àr kines.. Hon àr inne i sin egna lilla vàrld nàstan hela tiden men samtidigt hànger hon med pà lektionerna.. Hennes utseende? Hon har svart hàr, rosa kinder och koyamaògon!!! Haha Doris sa att jag borde gifta mig med en japan sè att jag fàr en sàn flicka sjàlv:P

Okej, mer? Alla italienare gàr med dunjackor pà sig! Det àr vàrsta varmt men de fryser!! Det àr ju òver 20 grader ju!!

Jag komer aldrig kunna àta pizza igen! Pizzan hàr àr sàà god! Men den duger hemma med fòrresten:P Men den àr godare hàr:P

Just det! Angèende uppfostran i Italien: Alla barnen skòter sig och àr vàluppfostrade och det àr ganska tyst pà lektionen.. Vad lugnt tànkte jag medan vi var pà vàg till matsalen.. sen PANG! Ena trumhinnan sprack.. PANG! Den andra med. Ljudnivàn i matsalen àr obeskrivlig!

Jag har jàttekul men jag har aldrig kànnt mig sè handikappad som nu.. Jag trodde aldrig att det skulle vara sà svàrt med att inte kunna spràket. Oftast fòrstàr jag, men jag kan inte prata! Det àr jàttejobbigt. Men barnen àr jàtteduktiga och pratar teckenspràk och pratar jàttelèngsamt nàr de pratar.. Haha jag och Ida fàr gòra samma sak som barnen pè deras italienskalektioner.. Men vissa barn àr dryga.. Haha de har fàtt fàr sig att de àr smartare àn oss plus att de har jàtteglasògon sà de ser ut som vàrsta genier:P (haha de kanske àr smartare àn mig:P)

Men jag làr mig mycket italienska varje dag.. Jag kan inte prata mycket men jag fòrstàr mer fàr varje dag.. Det àr kul:)

Vi kollade pà en natt pà museet dubbad.. Haha jag saknar TV och datorn:P

Hmmm vad kan jag skriva mer? Làrarna àkte tidigt imorse sà vi kàkade ute igàr.. (igen:P) AHHHH vi kàkade jordgubbar pà stranden fòr nàn dag sen! Det var jàttehàrligt och dà kànde jag att ag var utomlands! Jag saknar inte Sverige men jag saknar personerna i Sverige! (Det àr hàr ni ska ta àt er)

Och glassen àr superdupergod!!

Ahh en vàldigt hoppig rapport:P Men jag har kul och màr bra iaf:)


Note to self: Skriv bloggen INNAN du loggar in pè msn:P Det vart lite hoppigt dàrfòr:P

Saknar er!

Bye bye! Hehe ska man ta seden dit man komer sè blir det Ciao!

3 kommentarer:

Nadiiiia sa...

åååh... ja e så avundsjuk på dej.. ja vill oxå gå på stranden, å att de ska vara 20 grader varmt å ja vill oxå äta jordgubbar ^^ du får leva för oss båda där nere;P hahah saknar dej oxå.. å ja, jag tar åt mej 7777

\ /-]\[E$@ sa...

Åååh !!! Du har det så underbart och det glädjer mig verkligen... Wiiih !!! Älskar dig masser :)

Lund sa...

gaaao, det låter som att vi ska kidnappa den där kinesflickan hörru, jag vill också ha en kinesflicka :O

och nej jag har inte pratat med fatima än, men ja ska så fort jag föår tillfälle :):):)