onsdag 19 november 2008

Crazy day, crazy life..

Jag bloggade inget mer igar for att kara FJANTIMA ringde mig. Och det var kul att bara prata. Det kandes som vanligt :)

Igar var en galen dag med mycket andrade planer och tyvarr inget mote. Det kandes inte sa bra eftersom jag kommer missa det imorgon med men nasta vecka har de forsakrat ska bli som vanligt. Jag traffade iaf en 28-arig forskare som kommit hit till USA for att gora en sak som aldrig gjorts i USA forut. Hon ska med hjalp av stamceller bota tva flickor pa fem ar som lider av en genetisk form av barnalzheimer. Hon var trevlig men med fordomar och allt sa tycker jag att hon var den typiska asiatiska kvinnan. Hon prtade tyst som en mus och lungt hela tiden. Hon hade handen for munnen nar hon skrattade och hon skulle hjalpa med allting. Hon bodde hos ett gift par nu under deras besok och i en uttrakad stund hade hon hjalpt mannen vika sin tvatt. Eftersom hon pratade sa tyst sa blir jag som en lite retsticka. Jag far lust att bara nypa henne lite pa armen for att se om hon kan lata. Samma om nagon pratar med valdigt hes rost. Jag far lust att be dem hosta eller dricka vatten fast jag vet att dem inte kan gora nat at det. Men som vanligt sa kampade jag emot mina barnsliga, elaka impulser och lat henne vara ifred. (den har gangen) Vi borjade prata om filmer och serier och jag berattade att jag sett flera koreanska saker. Nar jag kom in pa en serie blev hennes ogon jattestora och hennes rost gick upp i falsett. Hennes ogonbryn befann sig ovanfor pannfastet! Hon blev en helt annan manniska. Vilken var serien? Full house. Och nasta sak hon sa var: You know Rain? Yes, I do, svarade jag. Efter det fanns en omsesidig forstoelse dar det bildades systerskap som overbyggde alla kulturhinder. Eller nat:P

Nu fattar typ en (Sara) vem Rain ar och vilken serie det handlar om men det var faktiskt kul, okej?

Jag korde pojken till skolan i Rush Hour idag men har sitter jag och pojken lever med. (och ja pappa, till och med bilen ar hel.) Mamman var med men imorgon ska jag kora sjalv.

Nepp, nu ska jag packa simgrejerna. For snart ar det swimmingtime!

Bye byecykle!

2 kommentarer:

\ /-]\[E$@ sa...

Du låter som värsta nanny :P

Emma sa...

Det har kan komma som en chock berta, men jag ar nanny:P

Och nu nar jag anda berattar massa saker kan jag ocksa passa pa att saga att tomten finns inte.. Sorry..