torsdag 20 november 2008

A little piece of heaven

Langst upp pa toppen, pa klippavsatsen vid stupet. Med utsikt over de tusentals ljus som kommer fran trafiksignaler, gatlyktor, bilstralkastare och tv-apparater. Dar det blaser sa starkt att jag drar ut snodden fran haret for att lata vinden leka med det mot mitt ansikte. Jag fryser och jag star vid kanten och har pa riktigt varlden framfor mig. Jag kryper ihop mot klippkanten och lutar huvudet bakat. Utan att jag insett det befinner jag mig mitt i dimman och man kan inte se himlen. Men under nagra sekunder glimtar det forbi och jag kan se a little piece of heaven.

Jag tror det blir min medicin mot min hemlangtan. Jag blev kvar daruppe i en timme i alla fall. Borta, for mig sjalv med mina tankar och den storslagna synen som inte gar att beskriva. Med val utvalda latar i min mobil. Och jag kom forresten pa en sak, det ar inte konstigt att jag gillar gront, green means go, right? :)

Men "lilla" Emma hade sin lilla stund daruppe med. Musikal. Sista laten innan jag gick ner bade sjong och mimades med overdrivna gester. Men jag befann mig pa en perfekt plats med riktig vindmaskin. Och laten var Moving Mountains. What's a girl to do? Who can blame me? (A)

Jag har bestamt mig for ett nytt inslag i min blogg som jag ska forsoka folja. Varje dag ska jag i slutet av min blogg lagga in en sista mening om nagot jag skulle vilja gora eller onska att jag kunde osv. Jag tycker att det kan vara kul att ga tillbaka till och kolla pa senare. Spela roll om det ar helt omojliga saker eller om det ar smasaker bara. En kul grej bara.
So here comes the first:

--- Jag vill sova pa stranden under bar himmel. ---

Well, well that's it for tonight..
- XOXO

2 kommentarer:

Lolo sa...

Vilken underbar tanke. Jag prata nyligen med en som har gjort det.. sovit på stranden. Du kan aldrig gissa vem!

Emma sa...

stopp i huvudet.. faktiskt ingeeeen aning..:P