onsdag 5 november 2008

Forkyld

Jamt nar jag ar fokyld blir jag mammig. Och nu ar jag forkyld! Pojken har varit hemma fran skolan i tva dagar. Han ar bra nu, men jag ar forkyld. Och det kanns som att det kommer bli en redig forkylning. Jag kunde inte ga pa mote idag :( Jag ar helt slut! Och helst av allt skulle jag vilja vara i min egen sang, lasa, och att mamma och pappa kommer och kollar till mig med jamna mellanrum. Som det var nar man var liten!

Okej, okej! Jag klarar mig sjalv. Bara en lite smula foraldrabacill som letat sig in i min forkylning. Dagarna loper pa sa fort sa fort! Jag hinner inte med. Men nar barnen ar jobbiga kanns det som att dagarna aldrig tar slut!

Idag at vi koreansk mat igen. Grandma gjorde en speciell soppa med tofu och annat gott i som man minsann SKA ata nar man ar sjuk. Till det ris och sjogras. Kimpu eller nat kallas det och det var verkligen jattegott!

Nu gick familjen nyss upp pa overvaningen. Jag har alltid undervaningen for mig sjalv pa kvallarna. Jag horde mamman viska till barnen: Ga in till Emma, sag god natt och sag att hon ska krya pa sig.
Flickan komer springande: EMMA!!!!! GOOOOOOOOOODNIGHT! Goood night! Goood night!
Och springer tillbaka.

Pojken kommer in i mitt rum, staller sig vid sangen. (Jag ligger i sangen och laser)
- Good night, Emma.
Jag sager god natt, han vander sig om gar ut igenom dorren men kikar sedan in.
- Emma?
- Yes?
- I love you!
Varpa han springer ut.

Och jag? Jag smalter!
Det gor allt sa vart det! I sondags kvall hade de varit borta hela dagen och nar de kom hem satt jag i soffan och kollade pa tv. Familjen kom in och det forsta barnen gjorde var att krypa ner i soffan jamte mig under min filt.
Sa ibland vill jag bara lasa in monstren men i nasta stund vil jag adoptera dem. Sa att vara deras au pair ar ganska bra.

Maste dock tillagga att mina tankebanor andras mycket. Jag drommer om Dora the explorer och Diego the hero. Mina overtalningsformagor har med drakar och dinosaurier att gora och jag laser samma bocker tio ganger om dagen for dem. (Mamma! Jag laste Green Eggs and Ham by Dr. Seuss idag!) Men jag antar att det blir sa nar man tillbringar minst tio timmar om dagen med barn under fem ar.

Hoppas alla har det bra!
Puss ifran ett regningt San Francisco

5 kommentarer:

Nadiiiia sa...

Nee vad gullig sagt:P hahah <3

Lund sa...

AAAAH vilken söt pojke, jag ska kidnappa han ^__^

du om du vill honom istället för Iris betyder det att jag kan ta rain då? ;)

MWHAHAHAHHAHHA just kidding :D:D:DD

kame (dräggggel)

Agge sa...

Du är för gullig du......Men du får väl inbilla dig att vi kommer och stryker dig i pannan och undrar hur det är..... För det gör vi <3

faster sa...

Hej Emma! Vad tråkigt du sjuk blivit, men du ska se du snart pigg blir. Om inte annat så lär du piggna till av the kids! Men på det stora hela verkar ju ungarna hel charmiga. Sitter nu och skriver detta på farfars data. Är nere i Skåne och ska hjälpa mor och far. Dom hälsar med varma kramar till dig. Du ska veta gumman! Att vi alla tänker på dig. Och jag!! Önska jag var några år yngre.. Då du!! Men vad är en bal på slottet??? Kanske helt underbart! (USA alltså) Krya nu på dig! och bara ha det helt underbart mellan jobben. Öppna nu din famn och ta emot denna BAMSE KRAM från faster

Lolo sa...

Ta en kopp te - det hjälper mot precis allt ;) Och glöm inte honungen, den är viktig - Hur känns det nu - Tung i huvudet..? Krya på dig!/Kram Fatima