söndag 9 november 2008

Helg

Spenderade lordagen genom att traska runt pa datorjakt i en mycket regning och gra stad.
Jag var kladd i jacka, uggs och halsduk. Det var ruggigt igar. Det forsta jag motte nar jag kom ut var en man kladd i shorts och flipflop. Sa kan det vara.

Jag gick med en annan au pair och vi skulle fraga efter vagen:

Jag: Fraga henne om du ar osaker.
Hon: Ja, jag kan fraga honom.

Bagge kollar jattenoga....
Gar fram.

Jag: Okej, fraga honom.

Vi kunde inte bestamma oss.
Men det var en han. Jag har varit med om det dar minst tre ganger nu. San Francisco har allt och mycket mer...

Fin reklam va?

Jag borjar bli lite storstadsvan nu..
Jag tog tunnelbanan som gar bade under och over jorden. Muni kallas den har. Bussarna har jag koll pa och jag kan nu ta mig i stort sett vart jag vill..
Efter en dag sokandes bland datorer kom jag hem, blev uppringd av en au pair jag aldrig traffat sa klockan nio gick jag och tre andra till Starbucks och drack nagot varmande for halsen.
Det var kul.

Idag har varit en lugn dag. Men jag har inte haft lust att gora nagot. Jag skulle traffa en och ga ut men jag orkar inte. Sa jag slappar.

Jag kanner mig trott och fruktansvart oinspirerad att blogga. Jag lovar och svar att jag ska bli roligare nar jag skaffat min dator sa jag kan bifoga bilder och allskons skit. Okej??

Pusssssss

(extra puss till Manda, du ar toppen <3)

4 kommentarer:

Lolo sa...

Hmm.. jag har hört att det är en "regnbågsstad"... Nåväl, bra att du börjar hitta ;=) Muni?! Metro UNderground I? Du låter trött - kanske vila lite x-tra? Med en god bok.. Det är vad jag ska göra nu ,) Kram - och vem vet kanske en liten puss också..

Ps. Imorgon bitti ska jag äntligen ha sovmorgon ;)

Lolo sa...

Pss. Och glöm inte teet. Som sagt det hjälper mot precis allt. Jag lovar ;) Gonatt... och:
Guess what :)

Amanda Laitinen sa...

åh även om du är sjuk, så lät det där mysigt, UGGS , STARBUCKS .. jag vill också :D:D jag kommer dit och tar ett jobb på forever21(A)(A) krya på dig. men vetdu vad du ska äta förresten, glömde säga.
du ska riva pepparrot&citron&honung i teet, och du ska äta masor av vitlök.. det hjälper:) JAGLOVARJAGLOVARJAGLOVAR! (hahaa du kan inte slå mig nu) mohhahaha,
EN EXTRA GULDVÄRD PUSS TILL SADIVÄNNEN OCKSÅ <2

Lund sa...

hahahaha transvistiter alltså ;) mouhahaha kanske passar sara lund trots allt då xD

usch jag önskar att du vore här nu...
i freakiin need ya <3