måndag 3 november 2008

Kvallsinlagg

Tankte uppdatera hemmafolket lite om mina utflykter.

Igar var det sporegn hela hela dagen. Men det hindrade inte mig, jag traskade ner i staden och fann en del roliga helknasiga butiker. Och den 1 november 2008 ska forevigt bli en dag att laggas pa minnet. Nadia, Vanesa, Amanda ni ska sluta lasa nu.

Vad hande detta datum?
Emma hittade den mest underbara butik nagansin! Du kommer in genom en liten dorr, lukten av gammalt papper slar emot dig och du har sedan meterhoga bokhyllor framfor dig. De star i langa rader knokfyllda med bocker. Gamla, nya, tummade bocker i alla slags amnen. Butiken har massa knepiga horn och vrar men det ar bocker overallt! Du kan ga i timmar i denna lilla lilla butik!! Ahhhhhh! Det var en ack sa lycklig flicka som gick hem i regnet. Butiken heter: Ever after Books.

Nu kan Vane, Amanda och Nadia fortsatta lasa :P

Det var koreansk mat igar. Jattegott och jag fick traditionell koreansk mat, med stekplatta pa bordet dar Grandma fraste kottet. Delicious!

Jag var pa mote imorse. Jag tycker jattemycket om forsamlingen. De tar sa val hand om mig. Det finns ingen i min alder men det gor inget for alla ar sa goa ^^,

Efter motet traffade jag en annan au pair och vi gick i den kanda golden gate parken, sedan lite pa galna Haight St. Efter det tog vi bussen down town och mamma mia! Hall i pengarna Emma! Idag kunde jag bara titta, inte handla! Jag ska kopa dator nu i veckan som kommer sa jag kan inte inte inte slosa ett ore pa annat men det finns allt precis dar du gar av bussen. Det forsta du se ar Forever 21 (manda) Zara (vane) Old Navy, H&M (forevigt sara tiotimmarsbutik i vilket land somhelst!) en Hello Kittybutik (nadia), bloomingdales, Macys och mycket mycket mer! Ga ca fem minuter och du kommer till Chinatown som har allt. Jattemysigt!

Sa, det enda jag kopte idag var mat. Visst var jag duktig? (A) Men jag har en lista med allt jag vill ha. (eviiil)

*Personligt meddelande till Sara och Nadia*
Idag har jag atit Creme Puffs. Remember? Fran Zettai Kareshi :P
Plus en annan sak! Nar pojken jag tar hand om blir arg, vet ni vem han liknar? Han gor nagot med ogonen och helt plotsligt ser han precis ut som Rain! Mr Rain himself! :O
*Slut pa meddelande*

Sa fort jag skaffar min dator ska jag lagga upp bilder.
Alla verkar sa langt borta och jag skulle vilja ha allihop har med mig. Men jag tycker om staden, det gor jag, och forsamlingen kanns bra. Pa nat satt kanns det som att det kommer ga bra alltihop aven om jag inte riktigt vill tanka att det galler ett helt ar....

Men jag borjar fatta att jag inte langre ar Emma, studerande i lilla Fagersta utan Emma, Au Pair i San Francisco California. Och vet ni? Det har en ganska cool klang. :P

XOXO

4 kommentarer:

Lund sa...

HAHAHAHHA mr rain xD säg det inte på det där viset :P hahah

oh låter som en toppen butik det där hörru :O jag vill ocksåå :(
jag skulle gärna betala 145 dollar men jag är själv så pank som det går att vara :O (anoo) gomene..

men har vi tur så kanske jag skaffar ett jobb och arbetar ihop cash så at tjag kan åka och hälsa på dig nästa år :)
meanwhile ganbatte watashi no daisuki- na ohnna <3

\ /-]\[E$@ sa...

OMG !!! forever 21 !!! BUTIKEN!!!
zARA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nadiiiia sa...

AAAAAAAH hello kitty buktik, HATAR DEj xD hahah orättvist. och ännu värre rain :O varför ska världen vara s¨orättvis :'(

Amanda Laitinen sa...

HAHAHAHA ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH FOREVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER21<3<3<3<3 JAG TÄNKER PÅ DIG EMMA, heeeeeeeeeeela tiden.. hela den här veckan har jag tänkt på dig massor.. shit vad jag saknar dig, så mkt alltså .. hopppas du trivs och allting.. JAG ÄLSKAR DIG!