tisdag 18 november 2008

Monday

Mandag......

Idag fixade jag mitt social security number. De har hellojliga regler for sakerhet har. Jag var tvungen att ga igenom sakerhetskontroller och de hade vakter overallt. Kara hjartanes. Jag kom in alla fall och efter lite vantan blev jag framkallad och fick sitta ner medan en man som troligtvis hade sin andra arbetsdag tog hand om mitt arende. Han kollade misstanksamt pa mig ibland men sade inget. Jag lamnade bara over mina papper och sag pa hur han langsamt fyllde i alla uppgifter. Mitt i allt detta sa upptackte jag att jag fatt sms av Joel. Sa jag laste det och borjade tanka pa honom nar jag satt dar. Och sa borjade jag tanka pa hur det skulle vara om han skulle do. Och jag vart helt tarogd! Precis da kollar mannen upp pa mig och ser helt chockad ut. Jag blinkar bort tararna och forsoker le ett jag-ar-inte-terrorist-kan-jag-fortfarande-fa-papperna-jag-behover-leende. Tva minuter senare var allt fardigt och jag var pa hemvag.

(Men Joel, do aldrig! <3)

Efter det akte jag och Wayne ner till parken for att jag skulle prova kora. Automat for for forsta gangen nagonsin. Men det gick bra, inga problem. Hamtade sedan barnen och begav oss till Californias Academy of Science. Haftigt stalle med allt. Det fanns aven massor av djur som man last artiklar om i Vakna! :P
Kom hem, gjorde lunch och sedan varsta maleriprojekt med pojken. Vi har idag gjort en dinosaurievarld som ska fortsattas imorgon.

Jag hatar gardagens blogginlagg. Jag har varit sa godissugen idag! Men icke! Och motionerat har jag med :P

Det later inte som att min dag varit lang men den har varit extremt lang. Men efter dagens slut at vi middag, koreansk soppa med tofu, och sojabonor. Den ar riktigt stark. Ris till det. Och det var sa gott! Och nyttigt :)
--------------------------------------------------------

Nu kommer en sak bara Sara kommer fatta.. Sorry.
Samtal mellan mig och pojken mitt i en lek.
W: No Emma! You can't go to the mountain now!
E: Why not?
W: It's not the time! Your time will come!
E: How do you know?
W: Because you are not supposed to be there. You are not ready!
E: What if I try another mountain?
W: You know that's not gonna be good enough for you...

Hahahahahhaahahah han fatta inte varfor jag borjade skratta mitt i den allvarliga stamningen!

----------------------------------------------------

Okej, nu kan alla lasa igen.
Det ar sa sota samtal man far lyssna till.

Flickan: Wes! A motorcykle!
Pojken: Yeah..
Flickan: Why is he wearing a helmet?
Pojken: Oh, that's because the motorcykle is kinda like cousin to the bike so he doesn't really have a choice..

Kollade nyss pa Gossip Girl och One Tree Hill. OTH var ju... annorlunda.

Idag ar det fyra veckor sedan jag akte hemifran. Och jag kanner att jag behover en hemmados. For idag har jag langtat hem. Och jag har saknat allt och alla. Och jag vill inte ga och lagga mig for idag kommer jag bara tanka mycket innan jag somnar.. Men det kanns nog battre imorgon. Och imorgon ar det mote ocksa. Men har ni tips pa hur jag botar min hemlangtan?

See ya!

En extra puss till Mamma, Pappa, Tobbe (!) och Joel.

2 kommentarer:

Lund sa...

AHHAHAHAHHAHAHHAHHAHAHHAHAHAHAHA
aahh jag älskar wes mer och mer 7777
han vet inte hur klockren han är :)

och det där om att man börjar tänka på att nån ska dö.. det hände mig också härom dan.. jag drömde att du hade dött fast jag kom inte ihåg drömmen förns senare på dan och sen så var jag tvungen att läsa din blogg för att kolla om du levde.. ja fick värsta panik känslan :O helt skumt.. :/

men innan du dör så förväntar jag mig ett "take care of andreew...!"

:)

så du får inte dö <3
don't you die on me..
du ska ju till the mountain ;)

pusssssssss

Emma sa...

i'm not dying..
i have a special promise to keep,remember? <3