måndag 17 november 2008

Babbel

Okej, forst och framst, fran och med nu kommer jag svara pa kommentarer. I made a promise, I'm gonna keep it.

Det har varit en lang helg men den har varit toppen. Idag var jag pa mote, sa trott att jag holl pa att somna men talaren var sa duktig. Bokade tjanst efter motet och begav mig sedan hem for att byta om och ner till stan. Jag och Amanda gick lite vilse pavag till Cable Car museumet men kom fram - 45 minuter forsent:P Sjalva museumet var sadar lagom halvtrakigt, syftet var mest att bocka av sig fran listan som min LCC har och sedan ga hem. Men idag har jag for forsta gangen akt San Franciscos famous Cable Cars. Och det har sin lilla charm.

Vi akte hem till vart kara kvarter, traskade lite och skiljdes at. Jag kom hem, chattade lite och sen bytte jag om for att klockan sju pa kvallen ga ut och springa. (vilken ful mening, ga ut och springa, kan man saga sa?) Nu ar jag frisk men jag har ju inte sprungit pa lange sa jag trodde det skulle ta emot men jag lyckades springa i 40 minuter utan storre problem. Inte illa. Lattast var det i borjan, med alla backarna har var det bara nerfor, nerfor, nerfor och jag kande mig som varldens mest valtranade manniska. Sedan vande jag och sprang hem och ja, da var mina tankar: Jag kommer do, jag hatar dem har backarna, vilken dum ide att springa, jag hatar mitt liv... and well, you get the point. Men i sista brantaste backen tog jag i som bara den och sprang upp sa jag hade kramp i magen nar jag var framme men efter det var jag ganska nojd med mig sjalv.

Det har blivit pa tok for mycket skrapmat har sa nu gor jag nagot jag kommer angra skapligt imorgon. Jag ska inte ata skit pa veckodagar och varje dag den har veckan ska jag upp tidigare for att ut och springa eller ga. Om jag bryter dethar maste jag erkanna det har pa bloggen och ni lasare far komma pa lampligt straff. Okej? Imorgon pa morgon kommer jag sa hata mig sjalv!

Idag ska ni fa veta en sak om en liten grej i USA. Toaletter. Jag hatar toaletterna har. Varfor kanske ni undrar, fungerar de inte att gora lampliga nummer i? Joda, de ar inte opraktiska i sig men jag har mina sma ticks.. Och en grej jag absolut hatar ar nar det later nar man sitter pa toa. Alltsa att alla hor om man kissar. Toaletterna i Sverige ar sa kruxigt designade sa man enkelt kan undvika detta (ladies know how) men har ar vattnet sa hogt upp. Det ar omojligt! Och pa offentliga toaletter ar det bas, sa man hor exakt vad som pagar i alla tio bas och man ser om nagon ar nodig eller reeeeeeeally nodig! Hur? Man ser fotterna och halva benen, sa nar nagon snott sina ben kring toan sa ar det formoodligen nummer tva som sker darinne tillsammans med flodvagen som ekar ut fran baset. Nice....

Hmm.. Min dag, Mina traningsplaner och Toaletter... Nagot mer att skriva om?
Just det! Glomde skriva igar att vi var pa en spelhall med bilspel, dansmattor, air hockey and so on och jag kom till level 3 pa Pacman!!! Det ni! Pa forsta forsoket! Sen at Pinky upp mig alla gangerna men anda...

Nej, nu ar det dags att sova om jag ska infria mina traningsloften. Maste bara publicera dethar och sen ar det forsent. Forbaskade stolthet! Men det ar bra for mig i det langa loppet. (och det ar det jag ska intala mig i morgon) Innan jag lagger mig ska jag plaska pa toaletten och hoppas att ekot inte vacker dem pa overvaningen.... Wish me luck!

XOXO

5 kommentarer:

Agge sa...

jaadå, life is great you know........<3 puss gumman

Lolo sa...

Va du är duktig!! Ordspråk: Ett löfte är en skuld.. Lycka till med avbetalningarna! Haha.. det där m toaletterna = bra exponeringsträning! Cable Car, va coolt! Här är det solig morgon, Najti najt :)
Ps. Pacman rules!

Amanda Laitinen sa...

you made a promise, and you MUST to keep it!!!;)

och... jag har kommit på ett straff(mohaahahahah) Du ska ha en finlandsflagga som bakgrundsbild på mobilen i en vecka , och du ska skriva ett Finland inlägg i bloggen.. Du ska skriva att jadu finland vann & Svennland försvann, kort sagt, du ska skriva en smörig text om finland ;););););) HAHAHAHA. usch för toaletterna:O stackars korta människor, eller då ser man ju kanske inte deras fötter..skitsamma hahahaha. Du verkar ha det just percect darling.
DET HAR KOMMIT SNÖ IGEN HIT:O :O
jaja, ska sluta babbla..
PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSAR

Emma sa...

mamma: puss

fatima: nog ar det en skuld alltid :P

manda: tack for att du gor det sa enkelt att inte fuska :P

Lolo sa...

Mandapanda: Världens bästa straff!! Hade inte sagt det bättre själv, HAHA!!