söndag 16 november 2008

Strandbesok

Idag var det Californiavader. Solsken och harligt. Sa efter brunchen begav jag och Amanda (den andra svenska au pairen) oss av till stranden. Jag alskar havet! Och det var en sa orealistisk kansla som kom over en. Jag gar pa en jattemysig strand, himlen ar bla och solen varmer, Golden Gatebron lyser starkt rod framfor mig och det springer hundar och manniskor kors och tvars. Bakom mig lamnar jag fotspar i sanden som sekunden senare spolas bort av vagorna. Jag ALSKAR havet! Sa dit lar jag aka flera ganger. Love love love!

En timmes promenad och en Peache Pleasure-smoothie senare kom jag hem bytte om och akte ner till stan. Dar motte jag och Amanda upp Sara och Ramona. Sara ar svensk, Ramona ar fran Osterrike. Vi visste inte riktigt vad vi skulle gora for alla var sega eftersom det var sa varmt sa det blev bio igen. Hehe sa kan det ga.

Vi sag: The Story of Bees
http://www.youtube.com/watch?v=BQ-CjlbckVQ.
Och den var bra. Jag tyckte verkligen om den. Med hur manga kanda skadisar som helst!
Till och med Hilarie Burton (a.k.a Peyton Sawyer) har en liten liten roll/

Och dagens missar. Vi var tvugna att vanta pa bion sa vi skulle ata glass. Jag tog banana split och den var sjukt stor! Och han som fixade den tog tid pa sig och dekorera och donade samt byggde berg med allt han kunde trycka pa. Det vart ett gott skratt nar jag antligen fick glassberget.

Efter det gick vi upp pa vaningen bion var pa. Pa bio har kan man ata pizza, nachos, och allt vanligt saklart. Dar kopte jag french fries och mannen bakom disken kollade varsta konstigt pa mig. Jag vantade och nar han kom med dem holl jag pa att do! Jag satt ner for jag skratta sa mycket. Vem visste att french fries kunde vara sa roliga? Jo, dem sag ut som en blombukett. Dem var runda som roliga virrvarrssugror och jag fick varsta mycket. Och en konstig dipp till.
Jag at tva av dem och sedan slangdes paketet i soptunnan. Men det var kul och nu har vi lagt pa minnet att det inte kommer ske igen.

Nu ar klockan mycket. Imorgon ar det mote, sedan hem byta om och ner til stan dar Au Pairmotet ska vara. Vi ska pa museum. Jag vet inte riktigt vad det ar och hur det motet kommer vara men det marker vi.

Nu nar jag ser hur min dag har varit later det varsta snobbigt. Brunch, strand och bio. Inte snobbigt mina damer och herrar. Harligt. Och om ni tycker det later lockande kan ni ju allt komma hit eller nagot :P

See ya!

4 kommentarer:

Amanda Laitinen sa...

Peache Pleasure-smoothie MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMUUUUUUUMS<3

english-accent snobb emma ;););) hahah

\ /-]\[E$@ sa...

puss

\ /-]\[E$@ sa...

AAAAAAAH JAG VILL SE FILMEN!!!
ÅH ÅH ÅH ÅH ÅH !!!!

Lolo sa...

Ok - nu är JAG avis!! Alltså "Californiaväder"!!! Här har det varit höstkyla och ett tunt snötäcke la sig på marken idag.. Ut på långpromenad m elev och in igen, tända ljus och dricka varm O'boy så man inte går åt i ruskvädret..Det var förresten en sak som jag verkligen instämmer i i ditt inlägg.. Vet du vilken?
Hugsie Bug
Ps. I know who Hilarie Burton is BTW