lördag 8 november 2008

Weekend

Vad kul att min kara faster laser min blogg :) En extra kram till dig!

Till vardagen!
Fredag idag!
Och om ni orkar lasa hur en nutida fredag ser ut for mig nufortiden sa las pa:

7.30: Gar upp pa overvaningen och ser om barnen ar vakna.
8.00 Tar med frukost till barnen som de ater framfor tv:n
9.00 Borjar overtala de hur kul det ska bli att ga till parken. Laser bocker.
10.00 Gar till parken.
11.00 Gar hem fran parken. Spelar spel.
12.00 Gor lunch till barnen.
12.30 Far flickan att sova middag.
12.50 Leker med pojken, spelar spel, leker dinosaurie, malar.
14.50 Flickan vaknar. Dinosauriespel framfor datorn.
15.00 Pappan hemma. Jag far lon och slutar for veckan.

Det kanske inte verkar sa jobbigt men vad som inte star skrivet ar toalettbesok, blojbyten, toatraning, lektioner i hur man beter sig, hantering av syskonbrak mm.
Pojken gick inte i skolan idag sa idag var det lite annorlunda.

Och sedan satt jag och vantade pa att en tjej skulle ringa sa vi kunde ga till bion men hon ringde inte. Och nar jag kollade min mobil sa hade jag ingen mottagning sa det var inte sa konstigt. Sa det blev en fredagskvall framfor tv:n med Riesen och Swedish fish. (fruktgodisfiskar) Men det gor inte sa mycket eftersom jag fortfarande ar lite sjuk.
Imorgon ska jag in till stan och kolla upp lap tops. Jag ska kopa en nasta vecka. De var lite dyrare an jag trodde.

Tank, nu ar klockan halv elva pa kvallen har men halv nio pa morgonen hemma. Helt sjukt ju!
Det har var det trakigaste blogginlagget nagonsin men ni vet att jag lever iaf!

Puss till den som orka lasa!

6 kommentarer:

Agge sa...

Självklart att vi orkar läsa gumman. Jag tänkte också på hur konstigt det är - du ska snart gå och lägga dig och jag har precis gått upp.Det verkar ändå som att det går bra för dig och du får verkligen veta hur "the real life" med barn är.Ha Ha.
Har du lagat ngn svensk lunch än?
Du är ju för söt som skrev att du saknar min mat....<3Ha det bäst gumman! Vi måste prata om vilken tid vi kan ringa och så.Jag sände också ett sms till dig häromdagen, men fick inget svar. Gick det inte fram?
Puss gumman <3

Emma sa...

Jo, det gick fram men jag hade inte tid att svara och sedan glomde jag bort det. Forlat.

Men maila nar du tanker ringa.
puss <3

Amanda Laitinen sa...

det är väl ingt svårt att hantera syskonbråk.. du är ju van.. när du har vart hos oss , mellan mig och aksel HAHAHAHA det är inte alls tråkigt.. SKRIV MER BARA (k)
JAG SAKNAR DIG <3

Lund sa...

hihi , jag tycker det är kul ayy läsa om dina rutiner, ger mig en bild av hur du ser ut just nu ;)

så kan jag tänka påå den under dagen sen.. :) hihi ..

hahaha det där lät lite stalker aktigt, men jag försäkrar dig om att så är det inte :):):) eller....

mouhahhhahaha.... ok seriöst.. köp en dator!!!!! och jag saknar dg honeybum!

Lolo sa...

Jag håller med övriga, Dina inlägg är aldrig tråkiga - Fortsätt! Apropå vardagliga ting.. jag har en fråga. Har du fönster i ditt rum? Vad ser du när du tittar ut? Och vad ser man från husets övriga fönster(i stora drag)? Kram från "fönstertokig" ;)

\ /-]\[E$@ sa...

tack för pussen