onsdag 1 april 2009

Som en isfläck i 13 plusgrader

Nu är äntligen vår vår vår dotter väntat på här!
Undrar om någon någonsin använt den meningen i en konversation på riktigt? Och ja, mamma, jag vet att den meningen ska innehålla kommatecken men den ser mycket roligare ut utan den.

Idag vaknade och traskade hem till Joel och väckte honom. Han skulle upp och ha hand om tvättstugan men han har ingen väckarklocka eller telefon för tillfället så jag anmälde mig som frivillig väckarklocka. Så det blev en promenix imorse. And for your information så är jag en pretty good väckarklocka!

Senare under dagen vart det en till promenad med Doris. Och vi var ute och pratade om allt och inget. Efter vi sagt hej då och skiljdes åt så hade jag en fluffigt go' känsla i magen. Som stanna kvar. Visst låter det konstigt? Men det är det inte. Därför man får alltid en fluffigt go' känsla i magen efter man vart med Doris. Hon är som spunnet socker! Eller nej, det klibbar och man mår illa av det.. Hon är som ett Ben&Jerrys paket, och finns det nån som inte gillar det? Men vet ni vad som är så bra med Doris? Hon tar inte slut! Till salu är hon inte heller förresten, ifall någon fick konstiga ideér nu.. Men iaf, du är bättre än de bästa DorisBoris!

Igår förresten fick jag frågan om jag brukade ha glasögon. Den som undrade har sett mig tre gånger i veckan sen jag var nykläckt. Men han tyckte jag såg annorlunda ut. Men jag kom på varför han undrade. För jag var helt osminkad. Matchat med oplockade bryn och rödljus i form av finnar utspridda lite fint här och var. Folk borde vara vana med min osminkade nunna vid det här laget tycker man ju. Bilden är från igår. Kolla in min lysmask mitt på näsan! Och ja, jag måste göra nåt med munnen på varje bild.
Jag och Doris gick och var bittra på vår egen art idag. Vi gnällde på nästan allt som var kvinnligt. Och på att vi bägge kände att det var tid att städa ögonbrynen och hyvla våra ben men att vi inte orkar. Vem bestämde att just kvinnor skulle ha lena ben? Samtalet tog dock en annan riktning när vi pratade om hur mycket vi gillar högklackat. Och det gör sig liksom inte om man har vildvuxna ben. Tycker jag:P Men hur som haver, när jag kom hem gick jag in i duschen och sedan hyvlades både ben och plockades bryn. Och det är värt det.. När det är gjort...

Och nu sitter jag här och bloggar i mina goa raggsockor och nyrakade kritvita ben.Och det känns ganska skönt, med lena ben, och att vara tjej är kanske inte så tokigt. Jag kanske återkommer med en annan åsikt när jag har mens.. Mina ben ser förresten ut som stubbar på bilden. Men håriga är dem inte iaf..

Nu ska jag sussabussa! God natt!

--- Jag skulle vilja besöka Far Far Away ---

4 kommentarer:

Doris sa...

Men sockertoppen då! Den dära fluffiga goa känslan som du pratar om, den spreds ordentligt i min mage när jag läste det fina du skrivit om mig. Jag har tänkt lite (och här tänker du nog, bra jobbat Doris !) visst skulle du inte göra något speciellt på lördag?? Dennis ska liksom på match och sedan lagfest då, så jag är ensam hemma. Kanske du har lust att äta go´ mat (mayby lite kina) och sedan kolla på film? Pussss på dig tussilago <3

Agge sa...

Är det sant det du skrivit eller ett aprilskämt??????med tanke på datumet.....

bertabooooo sa...

Jag raka mina ben igår (A) ..tänkte att jag skulle meddela dig det :) och det käänns såå skönt :D

Emma sa...

Doris: Ja, ja jaaaa 8)

Mamma: Jag driver med alla året runt, men inte första april - jag tappar lusten när man får göra det sådär lätt:P

berta: hahhaha :P