torsdag 2 april 2009

19-årig tant utan barnbarn




Idag blev jag uppringd klockan 6:15 och blev tillfrågad om jag kunde jobba. Jag sade ja, avbokade min inplanerade spatsertur med Doris och traskade iväg till jobbet. Från 8.00 - 15.00 gjorde jag min plikt.

Sedan kom jag hem och tog en promenad efter att ha varit instängd på kontoret för länge. Och medan jag gick där i skogsspåret och övertalade mig själv att det var en stor hund som vart där innan med sina stora tasspår i snön och inget annat så tänkte jag på dem rutiner jag haft denna vecka.
Och det är sjukt vad jag låter som en pigg hurtig förtidspensionär. Om man baserar det på det jag gjort senaste tiden alltså. Så sen gick jag och formulerade min egen lilla kontaktannons för mig själv. Men det gjorde sig liksom inte. Det låter så mycket mysigare att låtsas vara förtidspensionär med mycket tid för sina barnbarn. Men jag har inga barnbarn. Och inte vet jag om jag skulle vilja spendera hela dagarna med dem? Jag kanske inte ska tänka på det nu? Hehe, jag ska nog vara 19 ett tag till? En 19-årig liten minitant? (ifall man skulle prata om en 19-årig mini-tant skulle alla tro att man sa 90-årig)

Efter mina otroligt djupa funderingar så kom jag hem och gjorde mat åt mig. Och mamma, pappa åt inte detta så oroa dig inte. Det ser inte aptitligt ut för fem öre, men jag älskar det!
Idag blev det en väldig blandning men det är en slags sallad. Jag varierar varje dag och jag börjar bli väldigt stolt över mina kreationer. Säg inget förrän ni smakat!

Släktingbesök idag också. Kusin Vitaminer. Och en av dem kommenterade hela Ursula-grejen. Jag vart så chockad att han läste min blogg. Man är så insnöad på dem som kommenterar bara ju. Men nu till er och som jag vet läser, vad är det för Filmskurkar ni skulle vilja vara? Egentligen? För en dag bara? Och om ert samvete talar emot er så kan ni få kompensera med att vara Superhjältar i tre hela dagar? (Emma tänker på allt! Ja, ja, ja)

Avslutningsvis vill jag säga att jag även träffade mina bröder idag. Mina springbröder. Jag ska kalla dem det från och med nu. För bägge av får springor till ögon när dem ler. Men jag tycker om dem ändå. Även om de inte ser något när de ler.. Hehe..

Nej, jag hinner inte skriva mer nu. Jag lider av tvång och måste seriöst posta det här inlägget innan klockan tolv och det är om fyra minuter!

Pusss-och-allt-vad-det-innebär!

--- Jag skulle vilja träffa AL snart ----

5 kommentarer:

Lolo sa...

"Tant Emma"... låter tryggt :D

Skurk - jag vet inte om den här finns.. Jag vill vara Tiden

Emma sa...

Det kanske låter tryggt.. Men det är Britta i mig som talar :P

Hmm.. tiden säger du? Det finns ju skurkar som kan frysa tiden iaf:P

Daniel sa...

Klart jag läser min kusins blogg! :p

Emma sa...

Daniel: Erkänner att du läser och tänker: Hon är minsann min släkting hon! Hahahahha

Daniel sa...

haha ja och är såå stolt. ;)