måndag 14 september 2009

Arbetslös betyder inte Sysslolös

Dålig uppdatering igen..

Men nu sitter jag här i Norrköping i alla fall. Har precis finkammat Platsbanken på Arbetsförmedlingens hemsida igen medan jag upprepar mitt egna mantra för mig själv: Det är kul att söka jobb, det kommer ordna sig, no worries... Men andra ord sitter jag och ljuger för mig själv för att hålla ångesten borta. Och än så länge fungerar det förvånandsvärt bra. Jag ska snart spatsera iväg på marknadsföra-mig-själv-kampanj. I stort se till att folk får, läser och förälskar sig i mitt CV som jag kommer trycka i händerna på dem. Om inte det fungerar kan jag ju alltid fyra av ett (icke-existerande) Colgate-leende som får de på fall. Ja, det kommer säkert ordna sig det här.

Jag var nyss på biblioteket och skrev ut mitt CV. Finns det något mer opersonligt än ett CV egentligen?
- Här är mitt liv i punktform. Förundras av all min erfarenhet och välj nu mig.

Det finns "regler" om hur CV:n ska byggas upp. Vilket gör att mitt 20-åriga liv på papper inte ser så imponerande ut som jag skulle vilja. Jag får nog allt ta till mitt (fortfarande icke-existerande) Colgate-leende och hoppas att någon vill ha mig.

Klockan är 14.00. Tandborste och övriga värld, här kommer jag!

1 kommentar:

mandiii sa...

för 1000000000000000000 gången,
SÖK I I STHLM STHLM STHLM!!!!!!
pra :*