måndag 14 september 2009

Konbanwa

Med CV:na i handen gick jag ut genom dörren och stötte på en överkörd igelkott. "Jag tror inte på tecken. jag tror inte på tecken, jag tror inte på tecken." Det visade sig att INGA av dem jag sökte på arbetena var på plats. Så jag får pallra tillbaka senare. Men jag har sökt massor av arbeten idag ändå. Det går som det går.

Nu till dagens höjdpunkt!
Jag och Sara började Nybörjarkursen i Japanska idag!
Och våran lärare är så tokigt galet söt!

Men vi börjar från början.
På vägen till Universitetet så gjorde jag en bild av hur de i våran klass skulle vara. Sara bannade mig lite och kallade mig "fördomsfull" vilker jag absolut inte var. Jag beskrev bara stereotypbilden i mitt huvud. Om jag menade något illa, nej. Inte helt chokerande stämde min beskrivning helt och hållet in till punkt och pricka.


Men kursen var verkligen superkul.

Ahh~

Språk är kul.
Det var bara det jag ville säga.

Gonatt

1 kommentar:

jessica sa...

men gud kvinna. du har lämnat fagersta alltså? inget mer a2d? och japanska? duktigt där. spännande värre!