måndag 7 september 2009

Att faktiskt komma någonstans efter att ha vunnit Idol är som att vinna på lotto - möjligt men knappast troligt.

Nu bestämmer jag här och nu att imorgon SKA jag vara så gott som frisk och på onsdag SKA jag ha ett liv igen. Om inte kommer jag utveckla liggsår. Segare förkylning får man leta efter!
Men allt med förkylningar är inte bara nattsvart. Jag har hunnit massor också. Förälska mig t.ex. Inte i någon person i en virtuell värld där jag nyss läste att människor faktiskt funnit varandra. No, jag har upptäckt ny musik som jag har gottat mig i.

Thriving Ivory
Carolina Liar
och t.o.m. upptäckt en låt av
Mika

Nu tvivlar jag på att någon faktiskt kommer kolla länkarna, (för alla vet ju hur jobbigt det faktiskt är att trycka på en länk) men ändå. Jag har själv klickat på allt nu när jag varit sjuk så kanske roar det någon.

På tal om musik. Imorgon börjar Idol säsong 6. Serien som ursprungligen kommer ifrån USA och som faktiskt blivit en hit här i Sverige. Jag tänkte på det där och blev plötsligt väldigt skeptisk. För det finns en liten, liten skillnad mellan Sverige och USA. Vad kan det vara? USA har en befolkning på ca 307 miljoner invånare. Och hur många har Sverige igen? Just det, 9. Nu är ju inte mina kalkyler riktiga men med tanke på att vi nu är inne på säsong 6 och att "det var rekord på alla auditions i år" så måste det betyda att snart har en niondel av vårt lands befolkning sökt någon gång. Var nionde människa (om inte mer) tror att de kan vara Sveriges nya heta artist.
Eller heta och heta, vi vet ju vilka otroliga karriärer våra tidigare idoler har fått. Spelningar på kryssaren Cinderella? Karriär karriär! Men ändå. Lek med tanken. En av nio.
Imorgon börjar det iaf. Och då får vi åter se hur våra landsmän gör bort sig brutalt framför kameran. Och jag kommer sitta där. Och både håna och skämmas åt de som inte skäms själva.
För om inte alla auditions är förnedringsTV så vet jag inte vad. Men vem bryr sig? Jag både älskar och hatar att älskhata Idol! Som förövrigt är en social grej. Idol är det bästa småpratsämnet som finns. Alla kollar på det.
Så imorgon är det TV4 som gäller.

Inga kommentarer: