torsdag 11 februari 2010

L-L-L

Ändrade planer. Inget jobb idag. Och så här ligger det till, jag kan vara en väldigt effektiv människa. Men idag när det inte blev som jag tänkt har jag mest suttit och stirrat ut i intet. (läs: glott på minst 104 youtubevideor) Och sedan googlade jag trädfrågan. Ni vet: Om ett träd faller i skogen och ingen finns i närheten som kan höra det, låter det då? Det hade förvånansvärt 198 000 träffar på google. Förstår ni hur uttråkad jag var? Efter det testade jag att skriva in random ord för att se vad Google föreslog. Skriver man "hur" får man t.ex. upp "hur tar man självmord" som förslag med 101 000 träffar. Otroligt humoristiskt. *my dark side speaking*
Om man skriver "why" får man upp "why won't my parrot eat my diarrhea", "why are swedish girls so beautiful" och "why is there a dead pakistani on my couch" som förslag.
Ah, all the wonders of the Internet.
Man blir så.... allmänbildad. Japp.

Tillbaka till Youtube. Den här killen gör helt meningslösa videor (såklart) men har blivit ganska känd på det. Han skrev en låt om sig själv, till sig själv, med sig själv. Jag diggar'n.



Han gjorde vettigare saker med sin fritid än jag gjorde. Jag blev nästan inspirerad nog att skriva en sång om min katt Smirre och hans humörsvängningar men sedan kom jag på.... att jag inte har en ukulele så då struntade jag i det. Och youtubade vidare.

Och här kommer en favorit. Tyler Hilton. Listen. Look. Love. (hahah L-L-L. lät som en självhjälpsbok)



Nä, nu är jag färdig för idag. Jag är fortfarande uttråkad (as you probably can tell) men nu ska jag ut.

Juste, jag följer en artist som heter Matthew Mayfield. Han ger låtar då och då till sina fans gratis och vill sprida sin musik så. Han senaste EP heter "Breathe out in Black" och innehåller fem spår med förklaringen: 'Can't Change My Mind' is the love letter. 'Simple' is the truth. 'Breathe Out in Black' is the regret. 'Ease Your Mind' is the hope around the bend. 'Revelation' is the new beginning.

Jag gillade det. So I thought, why not help the little fella out? Om ni vill testa nåt nytt kan ni hämta den gratis här:











Mer blir det inte denna dag. Kwaheri!

1 kommentar:

Agge sa...

OK, provat att googla på exempelvis nörd????